۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۵۳۱۴۵
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

امام حسین مانع ایجاد دین التقاطی شدند

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در نخستین شب از دهه اول محرم در مسجد مقدس جمکران گفت: امام حسین(ع) اجازه ندادند که یک دین التقاطی به وجود آید و برای نجات دین مبین اسلام، در مقابل زر و زور و تزویر ایستادگی کردند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در نخستین شب از دهه اول محرم هیأت فاطمیون قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به ضرورت احیای عاشورای حسینی اظهار داشت: به هر مقدار که عاشورای حسینی را احیا و پررنگ کنیم، اثرگذاری آن نیز بیشتر خواهد شد.

وی ابراز داشت: امام حسین(ع) اجازه ندادند که یک دین التقاطی داشته باشیم و برای نجات دین مبین اسلام، در مقابل زر و زور و تزویر ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: اگر دیدید که نتیجه ای در کارتان حاصل نمی شود و تلاش ها اثری ندارد، بدانیم که مشکل از خود ماست؛ دشمنان ما با ایجاد فضای مجازی تمام حالات و نقاط ضعف ما را فهمیده اند.

استاد اخلاق حوزه گفت: متأسفانه تجمل، تشریفات و دنیا طلبی در زندگی ها ایجاد شده است؛ شیطان از سیاست گام به گام برای منحرف کردن انسان استفاده می کند.

وی افزود: مسلمان باید نسبت به امام حسین(ع) شناخت و انگیزه داشته باشد و شناخت به تنهایی برای فرد کافی نیست؛ این جلسات مذهبی است که به انسان انگیزه می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اظهار داشت: اباعبدالله الحسین(ع) چنان جایگاه و محبوبیتی دارد که همه مذاهب اسلام از جمله اهل سنت، مسیحی ها و ارمنی ها هم نسبت به ایشان عشق و علاقه دارند.

وی با بیان این که شیعه باید همواره با اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) در ارتباط باشد، کفت: خدانکند کسی ارتباطش با اهل بیت(ع) قطع شود و به جایی برسد که در و دیوار وقایع را درک کنند، اما او توانایی درک این وقایع را نداشته باشد.

سخنران مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: در این جلسات تلاش کنیم که دلمان حسینی شود تا هرگاه حسینی ها را فراخواندند، ما هم از اصحاب و دوست داران ایشان باشیم.

وی تصریح: مرحوم شیخ علی سعادت پرور سفارش می کرد که از اول محرم شروع به خواندن زیارت عاشورا با صد لعن و صلوات بکنید؛ این صد لعن و صلوات باعث می شود که ویژگی برائت در ما ضعیف نشود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اظهار داشت: سعی کنید فرزندان و نزدیکان خود را در این جلسات شرکت دهید چرا که شرکت در این جلسات روی افراد تأثیرات بسزایی خواهد داشت؛ نکند شرکت ما در این جلسات کمرنگ شود و از این قافله عقب بمانیم./840/پ202/ج

ارسال نظرات