۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۵۲۹۳۵
دبیر علمی همایش صدف کوثر خبر داد؛

ارسال 70 مقاله به دبیرخانه همایش ملی صدف کوثر

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی از ارسال 70 عنوان مقاله به دبیرخانه همایش ملی صدف کوثر خبر داد و گفت: ما سعی داریم در این همایش با جمع آوری این مقالات و پژوهش های علمی که صورت می دهیم الگو بودن حضرت خدیجه در مسائل مختلف را بررسی و به جامعه علمی کشور عرضه کنیم.
حجت ‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی دبیر علمی همایش ملی «صدف کوثر» به همراه جمعی از اعضای هیأت علمی و کمیته اجرایی این همایش عصر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در این دیدار با اشاره به شخصیت والای حضرت خدیجه اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) به شدت به همسر بزرگوار خود عشق می وزید و پس از ارتحال ایشان نیز نیکیها و ویژگیهای خاص ایشان را برای زنان نام می برد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، ادامه داد: علاقه پیامبر به حضرت خدیجه(س) تا حدی بود که همسران پیامبر برای رضایت پیامبر از جهات مختلف اقدام میکردند و نزد پیامبر نام حضرت خدیجه را میبردند؛ چرا که پیامبر علاقه خاصی به حضرت خدیجه داشتند.

حضرت خدیجه الگوی بی بدیل در اقتصاد مقاومتی

وی عنوان داشت: حضرت خدیجه(س) الگوی بی بدیل و کم نظیری در تربیت فرزند، همسرداری، ایثار، بصیرت و حتی اقتصاد مقاومتی است که باید این مسائل مورد کنکاش و دقت کافی قرار بگیرد.

وی با بیان این که ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) در بین مسلمانان و حتی شیعیان مغفول مانده است، عنوان کرد: برای این که بتوانیم شخصیت ایشان را از غربت خارج کنیم ما در جامعه المصطفی العاملمیه به همراه جامعه الزهراء(س) و مرکز مدیریت حوزه علمیه همایشی ملی با عنوان «صدف کوثر» در دی ماه سال جاری برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: جرقه اولیه این همایش در دیدار با رهبر معظم انقلاب زده شد و هنگامی که ما این پیشنهاد را به محضر ایشان مطرح کرد با استقبال خوبی مواجه شدیم و ایشان توصیه های خوب و قابل استفاده ای نیز برای برپایی این همایش داشتند.

14 محور برای مقالات

وی در ادامه با اشاره به این که در این همایش 14 محور برای مقالات مطرح شده است، از ارسال 70 عنوان مقاله تا امروز خبر داد و عنوان کرد: ما سعی داریم در این همایش با جمع آوری این مقالات و پژوهش های علمی که صورت می دهیم الگو بودن حضرت خدیجه در مسائل مختلف را بررسی و به جامعه علمی کشور عرضه کنیم.

وی در پایان به فعالیت برای تکمیل موسوعه حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و یادآور شد: این موسوعه در چهار جلد و از سوی مؤسسه دارالحدیث در حال تکمیل است و ان‌شاء الله تا روز همایش در دی ماه سال جاری آماده سازی و چاپ خواهد شد./1330/پ202/ی

 

ارسال نظرات