۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۵۲۸۶۸
نماینده خبرگان رهبری:

هدف از عزاداری‌های ماه محرم درک معرفت حسینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: صرف عزاداری و سوگواری برای حضرت سیدالشهدا(ع) کافی نیست، بایستی به سمت درک حقیقت نهضت حسینی و اهداف قیام عاشورا حرکت کنیم.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع رؤسای هیأت‌های مذهبی شهرستان مراغه با تشریح اهداف نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: قیام عاشورا سرشار از عقلانیت و معرفت الهی بوده است.

وی با بیان این‌که هدف از عزاداری‌های ماه محرم درک معرفت حسینی است، خاطرنشان کرد: صرف عزاداری و سوگواری برای حضرت سیدالشهدا(ع) کافی نیست، بایستی با شور و شعور حسینی به سمت درک حقیقت نهضت حضرت سیدالشهدا و اهداف قیام عاشورا حرکت کنیم.

امام جمعه مراغه اشاره به این‌که امام حسین(ع) و یاران باوفایش 14 قرن پیش برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، تصریح کرد: دوستداران سرور و سالار شهیدان نباید تنها به عزاداری و سوگواری اکتفا کنند، امروز نیازمند توجه به آموزه های مکتب عاشورایی هستیم.

وی افزود: سیاهپوش شدن شهرها و روستاها در آستانه محرم نشانه آن است که این بصیرت همراه با شور حسینی در میان مردم نهادینه شده است، باید این شور توأم با شعور عاشورایی باشد، اگر امروز آموزه های مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) در جامعه پیاده شود، بسیاری از معضلات اخلاقی و اجتماعی برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر انتقال اهداف قیام عاشورا در عزاداری های ماه محرم افزود: اغلب مردم در ماه های عزاداری محرم و صفر در مساجد و مراسم عزاداری شرکت می کنند که این خود بهترین فرصت است تا پای منبر علما و روحانیان اهداف قیام جهانی اباعبدالله را بیشتر بشناسند.

امام جمعه مراغه با اشاره به اینکه هدف اباعبدالله الحسین(ع) در قیام علیه رژیم فاسد یزید؛ احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود، گفت: دهه اول محرم که با عنوان « احیای امر به معروف و نهی از منکر» نام گذاری شده است، فرصتی مغتنم برای شناسایی و شناساندن ابعاد مختلف این فریضه الهی از دیدگاه آیات قرآن، احادیث و آموزه های دینی اسلام است.

وی افزود: افرادی که دارای پشتوانه محکم معرفتی هستند؛ اهل معروف بوده و می توانند مطابق با آموزه های دین مبین اسلام نهی از منکر کنند، مسأله‌ای که نباید فراموش شود؛ این است که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید اعمال نیک و سیره ائمه اطهار(ع) را الگوی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که نباید در برابر منکرات در جامعه بی تفاوت بود، افزود: بی‌تفاوتی نسبت به منکرات در جامعه موجب قبح‌زدایی از گناهان می‌شود که همین امر امنیت روانی، اجتماعی و اخلاقی جامعه را تهدید می کند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات