۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۵۲۰۸۰
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی مشهد:

مادر و همسر خوب بودن خدمت به اسلام است/ خانواده موفق را در عمل نشان دهیم

حجت الاسلام نظافت با تأکید براینکه مادر و همسر خوب بودن خدمت به اسلام است، گفت: متأسفانه امروز جایگاه و ارزش مادری در اثر توطئه های دشمن کمرنگ شده و زنان تصور می کنند اگر خود را شبیه مردان کنند به رشد و سعادت می رسند در حالی که با این کار در حق خود، خانواده و جامعه ظلم می کنند.
حجت الاسلام نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج)  پیش از ظهر امروز در همایش بانوان مروج قرآنی در سالن اجتماعات علویه درباره اهمیت خانواده گفت: اینکه محبوب ترین بنا نزد خداوند، بنای ازدواج و تشکیل خانواده است، نشان می دهد بشر از این طریق و زن و مرد در کنار هم به رشد و سعادت می رسند.

وی با بیان اینکه خانواده وقتی به آرامش واقعی می رسد که قرآنی شود، افزود: خانواده هم وسیله آرامش موقت(همسر) و هم آرامش دایم و عمیق(ذکرخدا) است و همسران شهدا فراق همسرانشان را در سایه آرامش قرآنی تاب آورده و می آورند چرا که تکیه گاه حقیقی انسان، خداوند است.

همسر حسنه دنیا و آخرت است/جایگاه خانواده

حجت الاسلام نظافت با اشاره به اینکه از نگاه قرآن، همسر حسنه دنیا و آخرت است، تصریح کرد: همچنین از همسر به هدیه خدا و نور چشم انسان تعبیر شده است؛ در خانواده قرآنی، همسران یار و یاور یکدیگر هستند نه سربار هم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خانواده بستری برای برخورداری از ذریه طیبه، باقیات صالحات و امتداد عمر انسان پس از مرگ و نیز بستری برای تأسی به سنت پیامبر(ص) است.

وی اضافه کرد: در اسلام حتی شهوت هم می تواند وسیله ای برای قرب خدا باشد اصولا ویژگی اسلام این است که هنر مدیریت نعمت های الهی در جهت سعادت بشر را آموزش می دهد.

حجت الاسلام نظافت یادآور شد: در خانواده قرآنی، زن وشوهر و فرزندان همگی دغدغه ارزش ها و ترویج قرآن دارند و به تبلیغ از منظر نصرت الهی نگاه می کنند؛ اگر هدف زن و شوهر، نصرت دین باشد محبت دنیا از دلشان می رود و غمشان تنها برای دین خواهد بود.

شیوه های نصرت دین از سوی بانوان

وی در ادامه به معرفی شیوه های نصرت دین از سوی بانوان پرداخت و گفت: نخستین شیوه، صبر و نوعی تقسیم کار با همسر برای یاری دین خدا است؛ مانند رزمندگان خط مقدم که در مقابل دشمن ایستادگی و جهاد می کنند و همسرانشان با صبر بر فراق  آنان و تأمین آرامش خانه و خانواده به آن ها و درواقع دین خدا کمک می کنند.

استاد حوزه، عمل را دومین شیوه یاری دین از سوی بانوان برشمرد و افزود: اکنون بیش از هر چیز نیازمند عمل هستیم چرا که عمل به دانسته ها زمینه ساز تأثیر حرف و سخن ما است و خانواده موفق را در عمل باید نشان دهیم.

مادر و همسر خوب بودن خدمت به اسلام است

وی با تأکید براینکه مادر و همسر خوب بودن خدمت به اسلام است، ادامه داد:  متأسفانه امروز جایگاه و ارزش مادری در اثر توطئه های دشمن کمرنگ شده و زنان تصور می کنند اگر خود را شبیه مردان کنند به رشد و سعادت می رسند در حالی که اینگونه نیست و با این کار در حق خود، خانواده و جامعه ظلم می کنند.

حجت الاسلام نظافت، جلسات قرآن خانگی را در صورت آسیب زدایی، سومین شیوه نصرت دین از سوی بانوان معرفی و تصریح کرد: اگر خانمی آرمانی زندگی کند و دغدغه آرمانها را داشته باشد، گرفتار لهو لعب و تکاثرها نمی شود و برای کمک به همسر و یاری دین خدا فرصت پیدا می کند.

حضور زن در اجتماع، حضور حداکثری نیست

وی با تأکید براینکه اولویت برای بانوان متأهل، همسر و فرزندان و خانواده هستند، افزود: از دیدگاه اسلام، حضور زن در اجتماع، حضور حداکثری نیست بلکه حضور بالضرورة و هدفمند همراه با عفت و حیا است. زمانی که امیرمؤمنان علی(ع) در منزل بودند، حضرت زهرا(س) به مسجد نمی رفتند کهاین نشان دهنده اهمیت خانواده و همسرداری است.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به مجاهدت های حضرت خدیجه و حضرت زهرا(س) در یاری اسلام، گفت: اینکه حضرت زهرا(س) با وجود اینکه پیامبر(ص) فرمودند تو نخستین فردی هستی که به من ملحق می شوی، پس از رحلت ایشان گریه و بی تابی داشتند و هر چه می گذشت گریه هایشان بیشتر می شد به خاطر این بود که غصه اسلام و مسلمانان را داشتند و می دیدند زحمات پدر دارد از دست می رود لذا با گریه خود و صبر و تحمل مصایب مختلف، اسلام را یاری کردند و در عین حال از توجه به علم و دفاع علمی از دین غافل نبودند.

وی خاطرنشان کرد: در خانواده قرآنی حتی صحبتهای زن و شوهر با یکدیگر نیز نورانی و ارزشمند و شامل مبادله علمی، تجربی یا گره گشایی از دیگران است./201/930/ب1

ارسال نظرات