۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۵۱۸۸۸
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

نبرد در راه حق و اعتلای کلمه توحید افتخار است

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه کشتن و کشته شدن در راه حق و اعتلای کلمه توحید، ارزشمند است، گفت: کشته شدن در راه حق، فریضه، واجب و مقدس است و از گفتش هم ابایی نداریم.
بزرگداشت هفته دفاع مقدس

حجت الاسلام خلیل عالمی، عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را به تعبیر امام خمینی(ره) می‌توان از ایام الله نام نهاد، دفاع مقدس به درستی این صفت قداست و مقدس بودن را به خودش گرفته، چون برای ما فرهنگی را آورد که سابقه دیرینه در تاریخ تشیع دارد و تشیع از اول به عنوان یک مذهبی که بر پایه دفاع از حق، حقیقت، عدالت و ولایت پا گرفته است، این دفاع مقدس هم از آنجا نشات می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در شبکه های مجازی برخی از جملات مانند اینکه افتخار کشور به تعداد کشته نیست مشاهده می‌شود، ما هم این را قبول داریم ما نه ادعا می‌کنیم کشته های ما یا کشتن برای ما ارزش است؛ اما اگر این کشتن یا این کشته شدن در راه حق و اعتلای کلمه توحید باشد بله این با ارزش است.

حجت الاسلام عالمی عنوان کرد: بین جنگ در جنگ جهانی اول تا جنگ جهانی دوم خود محققان آمریکایی گفتند که بیش از 200 میلیون نفر به نام آزادی و به نام دموکراسی کشته شدند ، اینها به نام لیبرال دموکراسی که به آن افتخار می‌کنند این همه جنایت می‌کنند و آدم می‌کشند، چرا که کسانی که این هجمه را به دین می‌کنند در مقابل اینها سکوت کردند، در حالی که قرون وسطی با تمام فجایعی که برایش می شمارند بیش از 80 هزار نفر کشته و زندانی و تفتیش عقیده شده نداشت آن هم در عرض هزار سال اما از جنگ جهانی اول تا دوم خودشان به نام آزادی به نام لیبرالیسم به نام دفاع از ارزشهای انسانی و به نام حقوق بشر200 میلیون نفر آدم کشتند خب این‌ها در عرض این نیم قرن این همه آدم کشتند.

 عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه نظر اسلام نسبت به جنگ بلا اقتضا است، گفت: جنگ ذاتاً نه خوب است نه بد اما اگر حیثیتش معین شد جهتش و جهت گیری‌اش مشخص شد، اگر جهات و جنگ برای حق بود و در راه حق و دفاع از ارزش‌های انسانی و در واقع ارزش‌های الهی و توحیدی بود، بله این جنگ ما هم برای کشته شدنش و هم برای کشتنش افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر جنگ برای این عناوینی که من در آوردی و ساخته و پرداخته نوع بشر هست و به نام دفاع از حقوق بشر که جنایت علیه بشر انجام می‌دهند نه این چیزها نیست نه قداست دارد که هیچی شرم آور هم هست.

حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه جنگ تحمیلی که به عنوان دفاع مقدس نام نهاده شد، چون برای دفاع از ارزش‌های دینی که مورد هجمه همگان است جبهه استکبار قرار گرفته بود انجام گرفت، بیان کرد: این جنگ برای دفاع از سرزمینمان بود که ما در ناسیونالیست یا ملی گرایی به آن معنای مطرح در غرب یا در اصطلاح علوم سیاسی نیستیم.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه ابراز داشت: روایت داریم که «حب الوطن من الایمان» سرزمین سرزمین پاک و اسلامی است از این اگر دفاع هم کنیم به عنوان اینکه سرزمین اسلامی و ساکنش مسلمانند دفاع می‌کنیم برای همین از بیت مقدس و حرمین شریفین دفاع می‌شود.

وی اضافه کرد: اینها به پروردگار متعال و به مقدسات منتسب می‌شوند؛ بنابراین دفاع هم عنوان قداست پیدا می‌کند، کشته شدن در راه او می‌شود فریضه، واجب، مقدس و افتخار آمیز می‌شود و از گفتش هم ابایی نداریم./875/ت302/ی

ارسال نظرات