۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۵۱۵۲۰
نماینده خبرگان رهبری:

اخلاق و تربیت در مدارس فدای مسائل آموزشی نشود

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این که اخلاق و تربیت در مدارس نباید فدای مسائل آموزشی شود، گفت: نسل آینده‌ساز جامعه بایستی هم به لحاظ علمی و هم اخلاقی در عالی‌ترین درجه تربیت شوند.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس که در مدرسه پسرانه سدعلویان برگزار شد، اظهار داشت: نسل آینده‌ساز جامعه بایستی هم به لحاظ علمی و هم اخلاقی در عالی‌ترین درجه تربیت شوند.

وی با اشاره به این‌که انبیای الهی برای تعلیم و تربیت بشریت مبعوث شدند، خاطرنشان کرد: باید دانست که کار معلمان نیز در امتداد رسالت انبیاست، امروز نجات انسان ها بزرگترین رسالتی است که آموزش و پرورش بر دوش دارد و فلسفه اصلی رسالت پیامبر اسلام(ص) نیز نجات مردم از جهل و نادانی است.

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که معلمان و دانش آموزان باید در آستانه سال تحصیلی جدید ظرفیت پذیرش آموزش را در خود ایجاد کنند، تصریح کرد: امروز سرعت تولید علم و فناوری در جهان بسیار بالا رفته و نباید تنها به محتوای کتب درسی اکتفا کرد، در عصر اطلاعات و ارتباطات نیازمند دانش‌آموزانی نخبه و به‌ روز هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: اجرای شیوه های نوین تعلیم و تربیت در مدارس با بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته و روز آموزشی می تواند در پرورش و شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان اثرگذار باشد، چرا که هوشیاری، داشتن انگیزه کافی و تلاش مداوم رمز موفقیت یک دانش آموز در طول سال تحصیلی است.

وی ارتقای سطح علمی و فرهنگی نسل آینده ساز جامعه را یکی از مهم‌ترین وظایف نظام آموزشی و تربیتی کشور دانست و گفت: افراط و تفریط در مسائل آموزشی نیز آسیب‌هایی به دنبال دارد، نباید تنها به جنبه‌های آموزشی در مدارس توجه شود، مسائل اخلاقی، تربیتی و معرفتی نیز باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دانش آموزانی که از وضعیت مالی و امکانات آموزشی پیشرفته ای برخوردار نیستند، اما تلاش و جدیت در یادگیری دارند در مقایسه با دانش آموزان برخورداری که مجاهدت ندارند، به موفقیت های بیشتری دست پیدا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: اگر دانش آموزان تنها به کتاب های آموزشی که از سوی آموزش و پرورش در اختیار آنان قرار گرفته است، اکتفا کنند و به آنها تسلط کامل داشته باشند، نیازی به شرکت در کلاس های خصوصی و هزینه های اضافی نخواهد داشت.

وی در پایان خواستار شناسایی استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه شد و گفت: حوزه های علمیه از ورود نخبگان دانش‌آموز برای تحصیل در علوم و معارف اسلامی استقبال می کنند و تلاش می شود ظرفیت پذیرش طلبه در مدارس علمیه مراغه افزایش یابد./935/202/ب2

ارسال نظرات