۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۱۳۵۶

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه بابلسر برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه بابلسر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
تودیع و معارفه امام جمعه بابلسر تودیع و معارفه امام جمعه بابلسر تودیع و معارفه امام جمعه بابلسر تودیع و معارفه امام جمعه بابلسر تودیع و معارفه امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور امام جمعه جدید بابلسر، امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با تقدیر از حجت الاسلام طلابیان امام جمعه سابق این شهرستان، گفت: نمازجمعه قلب فرهنگی، قرارگاه ایمان، بصیرت افزایی  و مرکز وحدت مومنان هر منطقه است و باید تمام تلاش ما برای ارتقای جایگاه این پایگاه مهم سیاسی و عبادی باشد.

وی محوریت را در دوستی در نظام جمهوری اسلامی حول محور ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: محور و ملاک دوستی ما با هر شخص و گروهی به میزان تبعیت آنها با ولایت فقیه است و کسی که دارای زاویه با ولایت فقیه باشد، جایگاهی نزد ما نخواهد  داشت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه بالای فرهنگی شهرستان بابلسر و ظرفیت های بالقوه در این منطقه، خاطرنشان کرد: بابلسر شهرستانی مذهبی و ولایی است و دارای ظرفیت های بالقوه ای به ویژه در حوزه نیروی انسانی و در ابعاد فرهنگی و اقتصادی است.

وی تقارن مسؤولیت خود را با ایام دفاع مقدس به فال نیک گرفت و تاکید کرد: الگوی ما شهدای گرانقدری هستند که با بصیرت بالای خود در خط ولایت با همه وجود ایستادند و جان خود را تقدیم کردند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به جنگ نرم دشمنان، تصریح کرد: امروز دشمن با چهره دیگری و در قالب جنگ نرم علیه ما به توطئه چینی می پردازد و در لباس دوست حاضر شده است و باید مراقب نفوذ دشمن در کشور باشیم.

حجت الاسلام علی اکبر طلابیان، امام جمعه سابق بابلسر نیز در این مراسم با اشاره به حضور پانزده ساله خود به عنوان امام جمعه این شهرستان، گفت: در طول 23 سال فعالیتم هیچگاه از کسی درخواستی برای امور شخصی خود و خانواده‌ام نداشتم و عصبانیتم هرگز برای امری شخصی و فردی نبوده است.

وی با بیان این مطلب که همواره خود را یک طلبه و خادم مردم می دانم، تاکید کرد: به عنوان یک طلبه خدمت به مردم را برای خود افتخار می دانم و در هر لباس و مسؤولیتی که باشم رضای خداوند را در خدمت خالصانه و صادقانه به مردم  می دانم.

امام جمعه سابق بابلسر ضمن تاکید بر این نکته که گردش مسؤولیت به نفع مردم، نظام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: از زمان قبول امامت جمعه در این شهر تا کنون دوران مختلفی را همراه با سختی ها و مشکلات تحمل کردم و امروز نیز آماده خدمت به مردم این شهرستان در سنگر و در شکلی دیگر هستم.

وی بر لزوم وحدت و حفظ سنگر نمازجمعه تاکید کرد و گفت: نماز جمعه سنگر اسلام، انقلاب و نظام محسوب می شود و چون نمازجمعه خار چشم دشمنان و فتنه‌گران است، نباید به احدی اجازه تضعیف و تخریب این سنگر مهم داده شود.

حجت الاسلام طلابیان با بیان این مطلب که بابلسر شهری ولایی است و ولایی خواهد ماند، تصریح کرد: بابلسر شهرستان شهید پرور و ولایی است و اجازه فعالیت به هیچ فتنه‌گری را برای تضعیف جایگاه ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد داد.

حجت الاسلام محمد انتظاری، مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران نیز در این مراسم با تقدیر از تلاشها و زحمات پانزده ساله حجت الاسلام طلابیان، گفت: حجت الاسلام طلابیان در طول پانزده سال خدمت در سنگر نمازجمعه بابلسر خدمات شایسته و زیادی را به این شهرستان داشته است.

وی با اشاره به سوابق حجت الاسلام قلی پور امام جمعه جدید بابلسر، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام قلی پور در مدت امامت جمعه در شهرهای جویبار و آزاد شهر کارنامه موفقی را از خود برجای گذاشته است و آرزوی موفقیت و تعالی جایگاه و سنگر مهم نمازجمعه در این شهر را داریم.

گفتنی است در پایان این مراسم حاضران با زیارت بارگاه امامزاده ابراهیم و حضور در گلزار شهدای بابلسر ضمن قرائت فاتحه، با آرمانهای شهدا و امام راحل تجدید بیعت کردند./201/1313/ب1

ارسال نظرات