۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۴۵۰۸۵۳
امام جمعه اردبیل :

هدایت جامعه بر دو رکن قرآن و عترت استوار است

آیت الله عاملی با بیان اینکه هدایت جامعه بر دو رکن قرآن و عترت استوار است، گفت: در غدیرخم با بیان مسأله ولایت، حجت بر مردم تمام و راه سعادت از شقاوت جدا شد.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،  آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، روز گذشته در جمع مردم میانه به مناسبت جشن غدیر این شهرستان، غدیر را مهم ترین رویداد تاریخ اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: در غدیرخم با بیان مسأله ولایت، حجت بر مردم تمام و راه سعادت از شقاوت جدا شد.

وی با بیان اینکه در عید غدیر حقیقت رهبری در جامعه اسلامی روشن شده و همه فهمیدند که جامعه اسلامی بدون رهبر و مصلح واقعی نمی‌تواند در مسیر درست و صحیح گام بردارد، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام از فراگیر شدن نور ولایت و تشیع در جهان همواره در واهمه و هراس هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هدایت جامعه بر پایه دو رکن اصیل قرآن و عترت در مسیر شایستگی‌ها گام برمی دارد، افزود: غدیر مختص شیعیان نیست بلکه متعلق به تمام بشریت است، اگر امام نباشد قرائت های مختلف در جامعه اسلامی به وجود می آید و سرانجام از دل این قرائت ها، داعش متولد می شود.

وی با بیان اینکه داعش و امثال آن، دست پرورده قدرتهای بزرگ ضداسلامی بوده و هدفشان نابودی اسلام و شیعیان است، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی مستبصرانی در جهان بوجود آمده اند که با تحقیق همه بُعدی به آیین تشیع روی آورده اند و اینان همچون کوه در برابر امثال داعش ایستاده و از ناموس شیعه حفاظت می کنند.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم تا پیام غدیر را که اقتدا و توسل به رهبر صالح در جامعه است، پذیرفته و بر همین پایه شایستگی مکتب الهی را به خوبی به نمایش بگذاریم و اجازه ندهیم دشمن به اهداف شوم خود در رابطه با اسلام و مسلمانان دست پیدا کند.

وی با اشاره اهمیت غدیر و پیام آن، تصریح کرد: غدیر مهمترین رویداد تاریخ است و نباید اجازه داد چنین رویدادی مهم و سرنوشت ساز در تاریخ دچار فراموشی شود، امروز باید با تمام قدرت و ابزارهای لازم پیام غدیر و اصل امامت را به جهان برسانیم و جامعه را از انحرافات نجات دهیم.

امام جمعه اردبیل هویت شیعه را در غدیرخم معنا کرد و غدیر را سند حقانیت تشیع و پیرو سنت نبوی دانست و افزود: اکنون ولایت فقیه در سلسله مراتب ولایت، زمامدار امت مسلمان جهان بوده و با بصیرت دهی و راهنماییهای حکیمانه وی، هویت مسلمانان در جهان حفظ شده است./۸۵۴/203/ب2

ارسال نظرات