۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۴۵۰۸۵۱
استاد حوزه علمیه:

بیعت شکنی روز غدیر منجر به واقعه کربلا شد

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه بیعت شکنی شاهدان غدیر منجر به واقعه کربلا شد، گفت: غدیر فوق توصیف است باید توجه داشته باشیم همانگونه که برای محرم روز شمار داریم برای غدیر هم داشته باشیم.
عکس عکس عید سعید غدیر خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی، استاد حوزه علیمه، امروز عصر در جشن عید سعید غدیر که به همت هیأت رهروان مهدویت در جوار شهدای گمنام پارک بهمن برگزار شد، گفت: قرنهاست که نسبت به مساله با عظمت غدیر جفا شده است.

وی افزود: امروز مشکلات عالم اسلام نشأت گرفته از عدم اجرای خواسته‌های پیامبر(ص) در روز غدیر است زیرا ایشان فرمودند که عظمت غدیر را حاضران به غائبان، پدرها به فرزندان تا روز قیامت برسانند و اگر این مهم انجام می‌شد اوضاع امروز مسلمانان این چنین نمی‌شد.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به نحوه اجرای جشنهای روز غدیر، بیان داشت: برای سال آینده در نظر گرفته شده است که جشن غدیر را به صورت همایشی واحد با حضور عاشقان و هیات‌های مذهبی در مکانی مشخص برگزار کنیم.

استاد حوزه علیمه با بیان اینکه در روز عید غدیر پیامبر(ص) به حاضران فرمودند: مستحبا به من هم تبریک بگویید، ابراز کرد: در روز عید غدیر حاضران افزون بر اینکه به امیرمومنان(ع) تبریک می‌گفتند به رسول اکرم نیز عرض تبریک داشتند و ایشان به آنان فرمودند: لقب امیرمومنان تنها برای حضرت علی(ع) است با ایشان بیعت کنید.

وی با بیان اینکه روز غدیر روز تهنیت گفتن، شادی و اطعام دادن است، گفت: این امور در سیره ائمه معصومین(ع) وجود داشته که بیانگر عظمت و بزرگی روز غدیر است در ماه مبارک رمضان و روز عرفه انسان از خداوند نسبت به اعمالش عفو و بخشش طلب می‌کند و قصد جبران دارد اما روز غدیر روز صعود و ملکوتی شدن است.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه بیعت شکنی شاهدان غدیر منجر به واقعه کربلا شد، عنوان کرد: غدیر فوق توصیف است باید توجه داشته باشیم همانگونه که برای محرم روز شمار داریم برای غدیر هم داشته باشیم.

این استاد حوزه ادامه داد: اطعام دادن در روز غدیر بسیار ثواب دارد امام رضا(ع) فرمودند: «اگر در روز غدیر حتی یک مومن را اطعام و پذیرایی کنی، گویی یک میلیون پیامبر، یک میلیون نبی، یک میلیون وصی و صدیق را پذیرایی کرده ای» یعنی یک چیزی فوق فهم و درک بشر، پس غدیر از نظر کمیت و کیفیت بسیار متفاوت است همچنین در جای دیگر فرمودند: «غدیر در آسمان ها شناخته شده تر است تا در اهل زمین» زیرا غدیر ملکوتی است.

وی در پایان دادن کادو و هدیه را در روز عید غدیر بسیار ارزشمند قلمداد کرد و گفت: ما باید بدانیم که هر چه داریم از غدیر است به همین سبب بهترین روز کادو دادن روز عید غدیر است همچنین دادن شاخه گل به همراه یک روایت کوتاه قصار امیرمومنان(ع) به مردم سبب ترویج فرهنگ علوی در جامعه می‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات