۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۴۵۰۸۰۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

ضرورت تلاش مضاعف برای تبیین فرهنگ غدیر در جامعه

آیت الله توکل ضرورت تلاش مضاعف برای تبیین و ترویج فرهنگ غدیر را از سوی حوزه های علمیه مورد تاکید قرار داد و گفت: به دلیل هجمه عظیم عقیدتی دشمنان و شبهات فراوان در مسایل اعتقادی به ویژه در موضوع مهم امامت و ولایت، میزان کارهای انجام شده در این حوزه جوابگوی امروز نیست.
آیت الله توکل مراسم غدیر آیت الله توکل مراسم غدیر آیت الله توکل مراسم غدیر آیت الله توکل مراسم غدیر آیت الله توکل مراسم غدیر آیت الله توکل مراسم غدیر آیت الله توکل مراسم غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم جشن عید غدیر در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل با گرامیداشت این روز بزرگ، گفت: عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است و روحانیت باید در کنار برپایی جشن، جایگاه امامت و ولایت را برای جامعه اسلامی تبیین کند.

وی با تاکید بر وظیفه خطیر روحانیت در دفاع از سنگر اسلام و جلوگیری از انحراف، افزود: حوزه های علمیه باید پیشگام معرفی روز غدیر و پیام این واقعه بزرگ در سراسر جهان بشریت باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت خطبه غدیر، خاطرنشان کرد: برای شناخت پیام روز غدیر باید خطبه این روز را که از سوی پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان شده است، مورد بازخوانی قرار گیرد تا ضمن درک پیام آن تعابیر بسیار عجیبی در آن توجه همه افراد را به اهمیت این روز جلی کند.

وی با توصیه به طلاب برای تدبر و تعقل در خطبه غدیر، اظهار داشت: باید در خطبه غدیر غور شود تا شناخت عمیقی در این مساله به دست آید زیرا خداوند متعال اکمال رسالت پیامبر(ع) و آینده بشریت را به اعلان ولایت امیرمومنان(ع) مشروط کرده است.

آیت الله توکل با اشاره به جایگاه و اهمیت ولایت از دیدگاه خداوند متعال، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در خطبه غدیر نه تنها وصایت و خلافت امیرمومنان(ع) را مشخص فرمودند بلکه ادامه مسیر ولایت الهی را تا حضرت حجت را برای جامعه بشریت ترسیم کردند.

وی افزود: دین اسلام وقتی تا جزئی ترین مسائل مربوط به انسان را پیش بینی کرده است، مسلما برای آینده بشر راهنما و امامانی را فرستاد تا حجت الهی بر مردم کامل شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ضرورت تلاش مضاعف برای تبیین و ترویج فرهنگ غدیر را از سوی حوزه های علمیه مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: به دلیل هجمه عظیم عقیدتی دشمنان و شبهات فراوان در مسایل اعتقادی به خصوص در موضوع مهم امامت و ولایت، میزان کارهای انجام شده در این حوزه جوابگوی امروز نیست.

وی ادامه داد: امروز وظیفه هر شیعه محب اهل بیت(ع) انتقال فرهنگ و پیام غدیر از طریق رسانه و به ویژه فضای مجازی برای عموم جامعه بشری است.

آیت الله توکل یکی از مباحث عقلانی را در ضرورت وجود امامت و ولایت پس از پیامبر اسلام(ص) مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: وقتی یک انسان که قصد چند روز مسافرت دارد، امور خانواده خود را به دست فردی امین می سپارد، چطور ممکن است پیامبر اسلام(ص) امور جامعه اسلامی را به دست فردی امین نسپرده باشد؟

وی توجه به موضوع غدیر را منحصر به ایام دهه امامت ندانست و تاکید کرد: احساس مسؤولیت و ثبات قدم در حوزه نشر و ترویج مساله غدیر مشمول عنایات ائمه اطهار(ع) می شود و آبادانی دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت./202/1313/ب1

ارسال نظرات