۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۴۵۰۷۵۷
كارشناس شبكه جهانی ولايت:

ظهور امام زمان تحقق غدیر است

كارشناس شبكه جهانی ولايت با بیان اینکه ظهور امام زمان تحقق غدیر است، گفت: زیباترین جشن غدیر با ظهور امام و حاکمیت علی الاطلاق امام زمان(عج) بر کل عالم برپا می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حبیب عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب عباسی، متخصص فرق و اديان و كارشناس شبكه جهانی ولايت، همزمان با شب عید غدیر در نشست «دین، نشاط، زندگی» حرم مطهر رضوی با بیان اینکه واقعه غدیر دارای ویژگیهای خاص است، اظهار کرد: واقعه غدیر از این حیث که ابلاغ رسمی و اعطای حکم است، اتفاقی ویژه است وگرنه رایزنیها و زمینه سازیهای جانشینی از ابتدای رسالت پیامبر(ص) در زمان و مکانهای گوناگون انجام شده است.

وی افزود: غدیرخم نه مکه و نه مدینه است، بلکه مکانی خاص برای طرح ولایت و اعلام جانشینی بود که مردم با دیدن آنجا فقط به یاد اعلام ولایت امیرمؤمنان(ع) بیفتند.

كارشناس شبكه جهانی ولايت بیان کرد: پیامبر(ص) هنگامی که از سمت مکه به سمت غدیر خارج شدند به همه و حتی اهالی مکه گفتند همراه من بیایید و تنها مردمی که از دور و نزدیک به حج مشرف شده بودند را مخاطب این موضوع مهم قرار ندادند.

وی افزود: در غدیرخم پیامبر اکرم ابتدا با بیان فضائل و اقدامات مؤثر امام علی(ع) مقدمه سازی کردند و پس از اینکه از آنها اعتراف گرفتند که ولی آنها هستند، مطرح کردند که از این پس علی(ع) مولا و ولی اوست.

حجت الاسلام عباسی مطرح کرد: حضرت محمد(ص) در غدیرخم حواس بینایی، شنیداری و تکلم مردم را درگیر کردند، ایشان برای معرفی جانشین خود از چشم، گوش، زبان و دست مؤمنان حاضر استفاده و اتمام حجت می کنند.

وی تصریح کرد: با پرسیدن سؤال از مردم که آیا من بر شما ولایت دارم آنها پاسخ بله دادند، با بالابردن دست امیرمؤمنان(ع) به مردم نشان دادند؛ این علی که می بینید، درباره او می شنوید و بعد با دست خود با او بیعت می کنید، به عنوان جانشین من از سوی خداوند برگزیده شده است.

كارشناس شبكه جهانی ولايت مطرح کرد: اگر غدیر در زمان خود محقق شده بود، همه آنچه که با ظهور امام زمان بناست محقق شود؛ امنیت، عدالت، برکت، خوبی با ولایت امیرمؤمنان(ع) بلافاصله پس از رحلت پیامبر(ص) برقرار و حاکمیت مطلقه امام زمان(عج) بر تمام عالم در زمان حاکمیت امام علی(ع) محقق می شد.

وی با بیان اینکه ظهور امام زمان تحقق غدیر است، گفت: حکومت امام زمان حکومت غدیر است، زیباترین جشن غدیر با ظهور امام و حاکمیت علی الاطلاق امام زمان(عج) بر کل عالم برپا می شود.

حجت الاسلام عباسی عنوان کرد: تأخیر در تحقق و توجه نکردن به غدیر خسارتهای عظیمی در برداشته است؛ اینکه ما غیبت امام را تحمل می کنیم و ظلمهای بسیاری در این 15 قرن روی داده است از جمله این خسارتهاست.

یادآور می شود، سیزدهمین دوره سلسله نشستهای «دین، نشاط، زندگی» هر روز قبل از نماز مغرب و عشاء در صحن جمعوری اسلامی برگزار می شود./202/1308/ب1

 

 

ارسال نظرات