۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۵۰۷۱۵
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبرداد؛

اعزام 17 هزار و پانصد دانشجو به عتبات عالیات

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی با بیان این که در دوره جدید اعزام دانشجویان به عتبات 93 هزار نفر نام نویسی کرده اند، از اعزام 17 هزار و 500 نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات در پانزدهمین مرحله اعزام خبر داد.
عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش آغاز دور جدید اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات عصر دوشنبه در سالن همایش های دانشگاه آزاد قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد فقیهی در این همایش با بیان این که انسان باید حقیقت سفر به کربلا را درک کند، اظهار داشت: در مورد سفر به عتبات عالیات دو نکته بسیار حائز اهمیت است؛ نخست آنکه بدانیم به کجا می رویم و دون آن که بدانیم چطور می توانیم از این سفر معنوی بیشترین بهره را ببریم.

زیارت جامعه کبیره شناسنامه اهل بیت

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور افزود: در زیارت جامعه کبیره بیش از 380 صفت برای ائمه معصومین(ع) بیان شده که در میان همه امامان مشترک است؛ اما در روایات دیگر برای حضرت امام حسین(ع) صفات و ویژگی های بیان شده که برای هیچ یک از اهل بیت(ع) نیست و این خود نشان از عظمت و جایگاه ویژه سیدالشهدا(ع) دارد.

وی با بیان این که یکی از ویژگی های برجسته امام حسین(ع) گریه برای او است، تصریح کرد: سیدالشهدا(ع) کسی است که نخستین بار جبرئیل برای حضرت آدم ابوالبشر(ع) روضه او را خوانده و آدم نیز گریه کرده است؛ یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد امام حسین(ع) شفای در تربت او است.

ویژگی منحصر به فرد امام حسین

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی ادامه داد: خوردن تربت هر یک از معصومین حتی پیامبر(ع) حرام است هرچند کم باشد ولی تربت سیدالشهدا(ع) نه تنها حرام نیست بلکه بنا بر صریح روایات شفا بخش بیماری ها است، بدون وضو نمی توان آن را لمس کرد و استفاده از آن برای نماز ثواب این عبادت را بیشتر می کند و خداوند امنیت، آرامش و دوری از اضطراب و استرس را نیز در تربت سیدالشهدا(ع) قرار داده است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های خاص حضرت سیدالشهدا(ع)، ابراز داشت: امام حسین(ع) تنها امامی است که در حرمش نماز کامل است، تنها امامی است که زیارت اربعین دارد، تنها معصومی است که دعا زیر قبه حرم او یقینا مستجاب است، تنها امامی است که انبیاء او را زیارت کرده اند.

وی با تأکید بر معرفت افزایی به عنوان مهمترین عنصر در بهره برداری بیشتر از زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) عنوان داشت: اگر معرفت خودمان را به امام حسین(ع) افزایش دهیم بنابر روایات نام انسان در اعلی علیین نوشته می شود و عطای حسینی به اندازه معرفت انسان است.

چه کنیم از سفر عتبات بهترین بهره را ببریم؟

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور ادامه داد: برای این که بتوانیم بهره بیشتری از سفر معنوی عتبات داشته باشیم در کنار معرفت که رکن اصلی زیارت است، باید قبل از سفر خودمان را برای این موضوع آماده کنیم چراکه در سیره بزرگان هست که گاهی یک سال قبل از رفتن به کربلا در خود ایجاد آمادگی می کردند و همچنین از همراهی و همدلی در طول سفر، توسل و خداحافظی و حلالیت طلبیدن نباید غافل باشیم.

وی در پایان با بیان این که در دوره جدید اعزام دانشجویان به عتبات 93 هزار نفر نام نویسی کرده اند، از اعزام 17 هزار و 500 نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات در پانزدهمین مرحله اعزام خبر داد و گفت: روزهای سی و یکم شهریور، اول، سوم و ششم مهرماه هشت کاروان از استان قم عازم عتبات عالیات می شوند و کاروان های استان های دیگر در ایان دیگر سال به اعزام می‌شوند./1330/پ202/ی

ارسال نظرات