۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۵۰۵۹۱
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

رسالت مهم روحانیان دعوت مردم به تقوای الهی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین رسالت مهم روحانیان را دعوت مردم به تقوای الهی دانست و گفت: نگاه به تقوا نباید تشریفاتی باشد و لازم است به این نکته توجه داشته باشیم که رسیدن به کرامت، مستلزم توجه به تقوا است و این موضوع به قدری مهم است که تمام مسائل و ملکات نفسانی و اخلاقی بر پایه آن مبتنی است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در مراسم آیین عمامه گذاری طلاب حوزه‌های علمیه قزوین که با حضور طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه قزوین در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر خم با اشاره به منزلت غدیر خم، گفت: اگر عید به معنای بازگشت خاطره تحولات بزرگ در زندگی بشر باشد در فرهنگ اسلامی شایسته است روز غدیر به عنوان بزرگ‌ترین عید بشر به ویژه مسلمانان گرامی داشته شود.

وی در ادامه افزود: این روز از این جهت اهمیت دارد که بزرگ ترین تحول بشر در این روز رخ داده است و هیچ رخدادی به اندازه کامل شدن دین در زندگی انسان تأثیرگذار نیست.

غدیر نتیجه فضایل و کمالات حضرت امیر بود

امام جمعه استان قزوین غدیر را نتیجه فضایل و کمالات حضرت امیر علی(ع) دانست و اظهار کرد: غدیر چیزی نبود که گوهر نایاب امیرمؤمنان را شکل دهد بلکه غدیر نتیجه آن فضایل و مزایا و کمالات بود البته افتخار برخورداری از فرمان الهی و نصب پیامبر و بیعت مؤمنان و صحابه افتخار بزرگی است اما بزرگ‌تر از آن خصوصیاتی است که در این انسان والا و بی نظیر بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه رسم و سنت همه ساله در عید غدیر بستن عقد اخوت و برادری میان مردان شیعه است، تصریح کرد: افراد با خواندن صیغه اخوت و برادری متعهد می‌شوند که مانند دو برادر حقوق برادری را درباره یکدیگر مراعات کنند و در آخرت هم از یکدیگر شفاعت کنند.

وی با اشاره به اهمیت مراسم عمامه گذاری ویژه طلاب، اظهار کرد: لباس مقدس روحانیت همراهش پیام است برای قشر روحانی بیشتر از هر قشر دیگری دستورالعمل های گسترده‌تر، دقیق‌تر و سنگین‌تری وجود دارد که باید مراعات شود.

روحانیان باید مانند طبیب به دنبال مردم باشند

خطیب جمعه قزوین در ادامه افزود: روحانیان به مانند طبیب باید به دنبال مردم باشند و به طور پیوسته و مداوم نیازهای علمی و دینی آنان را برطرف کنند، پیامبر اکرم(ص) همچون طبیبی بود که خود به مردم مراجعه می‌کرد و به اختلافات و مشکلات آنان رسیدگی می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نگاه روحانیان به مردم را نگاهی پدرانه و دلسوزانه دانست و خاطرنشان کرد: البته نگاه پدرانه به معنای کنار گذاشتن حق و موازین دینی و الهی نیست، روحانیان باید در مقابل تشکیلات، جناح‌ها و حزب‌های متفاوت نگاهی پدرانه و منطقی داشته باشند، البته نگاهی مطابق موازین و معیارهای قرآنی به این صورت که بتواند همه افراد را تحت پوشش و هدایت و راهنمای های خردکندانه خود قرار دهد.

رسالت مهم روحانیان دعوت مردم به تقوای الهی است

وی رسالت مهم روحانیان را دعوت مردم به تقوا الهی دانست و ابراز کرد: نگاه به تقوا نباید تشریفاتی باشد و لازم است به این نکته توجه داشته باشیم که رسیدن به کرامت، مستلزم توجه به تقوا است و این موضوع به قدری مهم است که تمام مسائل و ملکات نفسانی و اخلاقی بر پایه آن مبتنی است، از همین رو هم باید خودمان ملتزم به تقوا باشیم و هم دیگران را به رعایت آن الزام کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رسالت‌های روحانیان و طلاب، دعوت به ایمان است و برای انجام صحیح این رسالت، لازم است خودمان از ایمان قلبی برخوردار باشیم و از نگاه عادتی پرهیز کنیم.

خطیب جمعه قزوین رسیدن به مقام تسلیم را یکی دیگر از رسالت‌های بسیار مهم روحانیان و طلاب دانست و یادآور شد: مقام تسلیم مقام مهمی است و نباید از آن غفلت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: داشتن بصیرت یکی دیگر از رسالت‌های روحانیان و طلاب است، امام خمینی(ره) به خاطر بصیرت بالایی که داشتند به قانون کاپیتولاسیون اعتراض کردند، در حالی که برخی در زمان اعتراض امام، به دنبال درک معنای واژه کاپیتولاسیون بودند.

 رییس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در قصه برجام، رهبری بارها بر اساس مبانی دینی اعلام نگرانی کردند و راه را به ما نشان دادند، نباید چشممان را نسبت به دغدغه‌های ایشان ببندیم.

برجام جاده FATF را صاف کرد

وی در ادمه با اشاره به ماجرای قرارداد ،FATF خاطرنشان کرد: برجام جاده FATF را صاف کرد و زمینه را برای نفوذ و حضور دشمن فراهم کرد و باید این مسائل با بصیرت به خوبی درک شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: قرار بود پس از برجام تحریم‌ها برداشته و مشکلات حل شود، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه آمریکایی‌ها بخشی از پول های بلوکه شده ما را بلعیدند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت امر به معروف در جامعه، گفت: باید اولویت‌بندی را در امر به معروف و نهی از منکر رعایت کنیم و وقتی موضوع مهمی در جامعه مطرح است به آن پرداخته شود و از پرداختن به موضوعاتی که درجه اهمیتشان کمتر است پرهیز شود./873/202/ب2

ارسال نظرات