۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۴۵۰۴۷۹
کوشکی:

امروز زمان اعتماد به سابقه‌داران کرسنت نیست/ با مطالبه ملی باید تحمیل کنندگان قراردادهای عصر قاجاری به جهنم فرستاده شوند

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که امروز زمان اعتماد به سابقه‌داران کرسنت نیست وگرنه باید تا ابد خسارت بدهیم، گفت: برای مقابله با این قرادادها باید یک مطالبه ملی شکل بگیرد تا کسانی را که قصد دارند قراردادهای عصر قاجاری و قرن نوزدهمی را به ما تحمیل کنند به جهنم فرستاده شوند.
صادق کوشکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی، در همایش «خسارت محض» که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: دولت هرگونه انتشار مطلب در مورد قرارداد کرسنت را ممنوع اعلام کرده حتی مطبوعات و خبرگزاری‌ها را نیز در این باره تهدید می‌کند.

وی افزود: بعد از این همه وزیر ارشاد درباره کرسنت می‌گوید که باید 14.5 میلیارد دلار خسارت پرداخت کنیم یا اخباری منتشر می‌شود که خسارات کرسنت 30 تا 40 میلیارد دلار است.

کارشناس مسائل سیاسی درباره نقش زنگنه وزیر نفت در انعقاد قرارداد کرسنت، عنوان کرد: زمان زنگنه در دولت خاتمی توتال به نام برداشت از حوزه‌های مشترک از حوزه‌های اختصاصی ایران برداشت و بهره‌برداری کرد، امروز هم طبق آی پی سی قرار است 25 تا 30 سال در ایران بماند.

کوشکی با زیر سؤال بردن قراردادهای روحانی با تعهدات بالای 25 ساله آن، اظهار داشت: چرا در برجام تعهد 25 ساله داده می‌شود، اداره چابهار در سکوت به شرکت هندی واگذار می‌شود آیا در کشور ما کسی نبود که آن را اداره کند، خسارت لغو چنین قراردادهای تا چه حد است.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه در دوره پهلوی فقط قرارداد کاپیتولاسیون محرمانه بود اما در این دولت تا امروز چندین قرارداد از نوع کرسنت به صورت محرمانه منعقد شده است، افزود: چرا تدوین قراردادهای IPC به شرکت انگلیسی داده می‌شود، چگونه است که مردم ما محرم نیستند اما طرف انگلیسی محرم است، چرا متن توافق ژنو، برجام، IPC در حالیکه یک طرف آن خارجی‌ها هستند محرمانه می‌شود.

وی با بیان اینکه برجام، شفافیت مالی و IPC یکدیگر را تکمیل می‌کنند، عنوان کرد: این قراردادهای 25 ساله که زمان آن با نابودی اسرائیل تناسب دارد در راستای ناتوان‌سازی ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای است.

کوشکی با اشاره به اینکه دست و پای تولیدکنندگان موشکی را بسته‌اند، خاطرنشان کرد: امروز زمان اعتماد به سابقه‌داران کرسنت نیست اگر نه باید تا ابد خسارت بدهیم، برای مقابله با این قرادادها باید یک مطالبه ملی شکل بگیرد تا کسانی را که قصد دارند قراردادهای عصر قاجاری و قرن نوزدهمی را به ما تحمیل کنند به جهنم فرستاده شوند./807/پ202/ج1

 

ارسال نظرات