۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۵۰۰۲۸
آيت الله حائری شيرازی:

مؤمن بودن افراد را از عداوت یهود با آ‌ن ها می توان تشخیص داد

استاد حوزه علميه قم گفت: اگر مي‌خواهي مومن را بشناسيد به عداوت يهود نسبت اومي توانيد مومن بودنش را كشف كنيد چرا كه تا مومن نباشيد، يهود دشمن تو نمي شود از اين رو يهود مي‌گويد با داعش وآل سعود مشكلي نداريم.
آيت الله محي الدين حائري شيرازي آيت الله محي الدين حائري شيرازي بزرگداشت آيت الله سيد احمد موسوي برزكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله محي الدين حائري شيرازي شامگاه پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت آيت الله سيد احمد موسوي برزكي در آستان مقدس امامزاده سراج الدين شهر برزك كاشان، گفت: داعشي، و القاعده اي، بوكوحرامي، تكفيري و طالبان با اسامي مختلف همه تكفيري و مشرك و كافر هستند و همه در بغض به تشيع مشترك هستند.

وي با يادآوري اينكه تشيع چيست چرا مي گويند تشيع مسلمان نيست، اظهارداشت: شهيد فهميده سفيه نيست اما داعشي و تكفيري ها سفيه هستند، چرا شهيد فهميده از عقل خدا داد استفاده كرد و به اين مقام رسيد اما آنها از عقل استفاده نكردند.

آيت الله حائري شيرازي با بيان اينكه قرآن مي فرمايد، دشمن ترين اهل عالم به مومنين، يهوديان و مشركانان هستند، يادآور شد: در زمان حاضر اگر يهوديان با امام خميني(ره) مخالف هستند، اين امر بيانگر اين است كه امام خميني(ره) مومن بود.

وي افزود: چون يهود با امام و مسلمانان، حزب الله لبنان و جمهوري اسلامي‌ايران به شدت عداوت دارد براي اين است كه اينها مومن هستند و يهود دشمن ترين مردم عالم است كه مي‌گويد، امام خميني جمهوري اسلامي ايران خطر بزرگي براي ما است، از اين رو به گواه قرآن، مومن ترين كساني هستند كه يهود با آنها دشمن است.

استاد حوزه علميه عنوان كرد: اگر مي‌خواهي مومن را بشناسيد به عداوت يهود نسبت اومي توانيد مومن بودنش را كشف كنيد چرا كه تا مومن نباشيد، يهود دشمن تو نمي شود از اين رو يهود مي‌گويد با داعش وآل سعود مشكلي نداريم و نخست وزير اسرائيل به عيادت مجروحان داعشي و تكفيري و آنها را مداوا مي كنند چون آنها مومن نيستند كه با آنها مشكل داشته باشند.

به گفته وي، تفكر تكفيري و داعشي است كه تصور مي كند اگر بمب به خود بسته و بعنوان فرد انتحاري خودش را منفجركند تا مومنين را به شهادت برساند به بهشت خواهد رفت در صورتيكه براي رفتن به بهشت بايد از عقل خود استفاده كنند كه اولين كليد بهشت عقل انسان است.

آيت الله حائري شيرازي ادامه داد: اين سفيه، سفيه ديگري را مقتداي خود قرار مي‌دهد، خرابي  اول آنها عداوت و خرابي دوم آنها انتخاب سفيه به عنوان عالم است.  

وي افزود: از امام صادق(ع) سؤال شد، تمام عوام اهل كتاب از ملاهاي خود تبعيت مي‌كنند و قرآن آنها را ملامت مي‌كند و ما  عوام نيز ملاهاي خود تقليد مي كنيم پس چه تفاوتي بين ما و آنها است، حضرت فرمود، تفاوت دارد چرا كه اگر عوام ما مثل عوام اهل كتاب از ملا و عالم شان تبعيت كنند جاي آنها جهنم است و جاي ما هم جهنم است اما اگر عوام ما مثل آنها نبود  اهل نجات هستند.

استاد حوزه علميه ادامه داد: از امام صادق(ع) سؤال شد تفاوت عوام ما و آنها را برايم توضيح دهيد، حضرت فرمود، عوام آنها با وجود اينكه از علماي خودشان عدم حمايت از مظلوم و رشوه خواري و دروغ مي بينند اما از آنها تبعيت مي‌كنند، بنابراين اگر عوام ما هم از علماي خود تقويت ظالم و رها كردن مظلوم و خوردن مال شبهه ببينند، اينها هم مانند اهل كتاب و اهل جهنم هستند.

به گفته وي، شهيد فهيمده از امام خميني شخصيت فقيهي را ديد كه مواظب زبان و گوش و حركات و سكنات و دين خودش است و با هواي نفس خودش مخالف و مطيع امر خدا است.

لازم به ذكراست، در اين مراسم از 4 جلد كتاب مرحوم آيت الله سيد احمد موسوي برزكي با عنوان ‹‹ فاضل سيرت و سه جلد كتاب مسير زندگي از نگاه فاضل برزكي›› توسط آيت الله حائري شيرازي رونمايي شد و از دو روحاني برجسته بخش برزك نيز تقديرشد./1307/پ203/ج1

ارسال نظرات