۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۴۹۷۵۵
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

مدیران با مظاهر عفت زدایی در ادارات برخورد کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مدیران در نظام اسلامی باید علاوه بر وظایف اجرایی و قانونی، براساس دستورات الهی و همچنین مطالبات رهبر معظم انقلاب زمینه های گناه و مظاهر عفت زدایی را در ادارات از بین ببرند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در جلسه اخلاق ویژه مدیران که به میزبانی اداره کل استاندارد برگزار شد، به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره توطئه های دشمن در مورد دین ستیزی و عفت زدایی، اظهار داشت: مسؤولان و علماء باید تلاش کنند با برنامه های متناسب فرهنگی دینی به مقابله با تهدیدات پرداخته و توطئه ها را نقش برآب کنند.

وی گفت: مدیران و مسؤولان باید در دستگاه های زیرمجموعه خود مسأله دیانت و تدین را تقویت کنند و بر اساس وظیفه شرعی و قانونی با هر موضوعی که سبب تضعیف اعتقادات کارکنان می شود برخورد کنند.

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: متأسفانه برخی جریانات و افرادی هستند که اعتقادات و باورهای مجموعه را مورد صدمه قرار می دهند که باید با آنها برخودر کرد و نسبت به تقویت باورهای دینی و اعتقادی در محیط کار اهتمام داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: اگر مدیران فقط به فکر انجام وظایف قانونی و اجرایی باشند، مدیریتشان مورد تأیید خداوند نخواهد بود، ابتدا باید نسبت به ارتقای تدین در مجموعه خود تلاش کنند و از طرفی باید تدابیری بیندیشند که عفت، حیا و حجاب در فضای اداری حاکم شود.

وی اضافه کرد: مدیران در نظام اسلامی باید علاوه بر وظایف اجرایی  و قانونی، براساس دستورات الهی و همچنین مطالبات رهبر معظم انقلاب زمینه های گناه و مظاهر عفت زدایی را در ادارات از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر لزوم توجه به رعایت ارتباط بین زن و مرد در محیط کار، تأکید کرد: مدیران اسلامی باید به مسائلی همچون محل کار بانوان و آقایان و همچنین رعایت حجاب و عفاف توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرمایشات رهبری در اردیبهشت ماه سال جاری درباره حجاب، خاطرنشان کرد: مسأله حجاب و عفاف مهم است، اینکه در مورد اجبار، الزام و اختیار حجاب سؤال می شود، بحث انحرافی است و این حرفها در جمهوری اسلامی جایی ندارد.

وی تصریح کرد: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب چنانچه یک چیز معلوم شود حرام است در شرع، حکومت اسلامی موظف است در مقابل آن بایستد، البته راهی که انتخاب می کند بستگی به تدبیر دارد، باید راه درست را انتخاب کرد.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: مدیران اسلامی باید از ایجاد فضای بی عفتی و برخودهای نامناسب در محیط های اداری جلوگیری کرده و به معنویت و اجرای احکام در محیط کار توجه لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به بخشهایی از دعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع)، افزود: دعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع) یکی از دعاهایی است که فرد عادی از این نوع درخواست عاجز است که امیدوارم مدیران و مسؤولان با تأمل و تدبر در آن بتوانند درسهای اخلاقی آن را در زندگی و مدیریت خود به کار گیرند.

سلسه جلسات اخلاق ویژه مدیران به صورت ماهانه از سوی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به میزبانی دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود./936/202/ب2

ارسال نظرات