۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۴۸۷۷۵
آیت الله صدیقی مطرح کرد؛

نقش امام باقر در رسوایی مجلس یزید/ مخالفان دین و اهل بیت حلال‌زاده نیستند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مخالفان دین و اهل بیت(ع) حلال‌زاده نیستند، گفت: ریشه کسانی که امروز با اسلام، انقلاب، ولایت، شیعه، حوزه های علمیه و معارف دینی مخالفت می کنند خراب است.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ختم هفتمین روز درگذشت حاجیه خانم اخوان فومنی همسر مکرمه مرحوم حضرت آیت الله بهجت(ره) پیش از ظهر امروز در مسجد حضرت فاطمه الزهراء(س) قم برگزار شد.

آیت الله کاظم صدیقی در این مراسم با اشاره به چگونگی ایجاد باران و شادابی زمین به وسیله آن اظهار داشت: خورشید به اقیانوس می تابد، آب اقیانوس بخار شده و ابرها را تشکیل می دهد، خداوند بادها را مأمور می کند که ابر را حمل کرده و در سرزمین های مختلف بارش خود را آغاز کنند؛ ولی خداوند در قرآن می فرماید هر زمینی رویش ندارد بلکه زمین پاک آب باران را می پذیرد، انسان هم همینطور است و برای رویش معرفت نیاز به زمینه دارد.

آیت الله بهجت زمین پاک انوار الهی بود

امام جمعه تهران با بیان این که استاد آیت الله بهجت، میرزای علی آقای قاضی باران رحمت الهی بود، گفت: ایشان برای کسی باعث رشد می شود که مودت الهی در او رشد کرده باشد، چراکه حتی سخن پیامبر هم نمی تواند بدون معرفت در انسان تأثیر بگذارد؛ چه تعداد منافقینی که پای منبر رسول خدا می نشستند و در آخر گمراه شدند، بنابراین از مسائل اساسی در زندگی تزکیه نفس، طهارت دل و پالایش جان است.

وی افزود: حضرات معصومین که انوار عرش الهی، کلمات تامه الهی  و سابق بر عالم امکان هستند همگی از دامن مادرانی پاکیزه زاده شدند همچنانکه امام باقر(ع) در شأن مادرشان که دختر امام حسن(ع) است، فرمود: در آل حسن نه زن بلکه شخصیتی مثل او دیده نشده است چرا که زنی دارای کرامت و در عبادت مثل اعلی بود، دردنیای امروز هم همین گونه است و هر مادری آیت الله بهجت به دنیا نمی آورد.

آیت الله صدیقی تأکید کرد: باید ذات درست و طینت سالم باشد؛ اگر قلب بلد طیب نباشد رفتار و عبادت و تحصیل آیت الله بهجت درست نمی کند؛ باید زمین دل را برای بارش رحمت الهی و زمین اخلاص را برای رویش عبادت الهی آماده کنیم و در این بین نقش مادر بسیار اساسی و مهم است.

دشمنی با اهل بیت(ع) به دلیل خراب بودن طینت است

وی با بیان این که شیعه باید با سخنان اهل بیت همراه باشد، ابراز داشت: در روایت داریم که شیعیان از زیادگی گل ما اهل بیت(ع) خلق شده اند؛ طینت و ذات پاک است که هماهنگ با حضرات معصومین دارد ولی طینت ناپاک هماهنگی ندارد؛ مگر ساربان از امام حسین(ع) کم محبت دیده بود؟ مگر ابن ملجم مرادی از امیرمؤمنان محبت ندیده بود؟ همگی با امامان بودند ولی چون زمین دلشان بلد طیب نبود منحرف شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت امام باقر(ع) عنوان داشت: نقش امام باقر(ع) انحصاری است، هم از آن جهت که معارف توحیدی با دست ایشان زمینه رویش و نشر پیدا کرد و هم این که استعداد های خاص مثل جابر بن یزید جعفی به دست ایشان شکفته شد؛ محمد بن مسلم، آل زراره و آل اعین را برای همراهی با فرزنش امام صادق(ع) آماده کرد تا حوزه های علمیه امروز بتواند افرادی همچون آیت الله بهجت را به دل های دنیا عرضه کند.

آیت الله صدیقی با اشاره به لقب باقر(ع) برای امام پنجم، تصریح کرد: ایشان شکافنده بود هم از آن جهت که قفل دلها را باز کرد و شکافنده علوم شد و هم از آن جهت که از کثرت سجده در برابر خدا پیشانی مبارک شان شکافته شده بود؛ امام باقر(ع) در زمان کودکی جزو کربلایی ها است و خودش امام حسین(ع) را درک کرده است و معرفت حسینی در وجود ایشان انعکاس دارد و جزو پرچمداران نهضت حسینی است.

وی عنوان کرد: امام باقر(ع) هم عمه جانش زینب کبری و هم پدر بزرگوارش امام سجاد(ع) را همراهی کرده است؛ وقتی در مجل یزید این سؤال مطرح شد که با بازمندگان چه کنیم؟ تمام آنهایی که در آن مجلس حاضر بودند، گفتند باید اینها را قتل عام کنید؛ این جا حضرت باقر(ع) که بنابرقولی چهار ساله و بنابر نقلی دو ساله بود، از جا بلند شد و با یک اقتدار شخصیتی فرمود: ای یزید این مجلس تو چقدر شبیه مجلس فرعون و موسی(ع) و برادرش است ولی تفاوتی هم دارد.

کسانی که با دین و اهل بیت مخالفت می کنند حلال زاده نیستند

امام جمعه تهران ادامه داد: با این سخن حضرت بهت و حیرت مجلس را فراگرفت؛ این فرزند کیست؟ آیا مسیح زنده شده است؟ چه شخصیتی است که در این سن کم با اقتدار سخن می گوید؟ یزید ناخودآگاه سؤال کرد شباهت و تفاوت این مجلس با مجلس فرعون در چیست؟ حضرت فرمود: شما امروز فرزندان پیامبر را اسیر آورده اید، دقیقا فرعون نیز موسی و برادرش اسیر را کرده بود، ولی تفاوت دو مجلس در این است که در مجلس فرعون احدی فتوا به نابودی حضرت موسی(ع) و برادرش نداد ولی در این جا احدی به زنده ماندن ما حکم نداد و علت این است که هیچکس انبیاء و اولیاء را نمی کشد مگر آن که در نطفه مشکل داشته باشد.

وی تصریح کرد: کسانی که امروز با اسلام، انقلاب، ولایت، شیعه، حوزه های علمیه و معارف دینی مخالفت می کنند یا لقمه هایشان حرام است و یا ریشه های خرابی دارند./1330/پ202/ی

ارسال نظرات