۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۴۸۳۵۶
یونیسف:

50 میلیون کودک در سراسر جهان بی‌خانمان هستند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از «بی‌خانمانی» حدود 50 میلیون کودک در سراسر جهان خبر داد و از کشورهای جهان خواست رفتاری از سر «شفقت» با آنان داشته باشند.
کودک

به گزارش خبرگزاری رسا، یونیسف در گزارشی با عنوان «بی‌خانمانی: بحران رو به رشدِ کودکان پناهجو و مهاجر» افزود این کودکان به دلیل جنگ، خشونت و یا آزار و اذیت مجبور شده‌اند کشورهای خود را ترک کنند و آواره شوند.

بر اساس این گزارش، شمار کودکان پناهجو از سال 2010 تا 2015 حدود 75 درصد افزایش یافته است.

آنتونی لِیک، مدیر اجرایی یونیسف، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: این کودکان به دلیل درگیری‌های خشونت آمیز یا آزار و اذیت بالاجبار از کشور خود آواره شده‌اند.

لیک افزود تصاویر فراموش نشدنی کودکانی مانند آیلن کُردی، پسر سه سالۀ کُردِ سوری که آب، پیکرش را در سپتامبر سال گذشته به یکی از سواحل ترکیه آورده بود، «جهان را شوکه کرد».

مدیر اجرایی یونیسف تصریح کرد آیلن نمونه‌ای از میلیون‌ها کودک آواره در سراسر جهان است که به کمک نیاز دارند.

لیک  گفت: «هر تصویر، هر دختر یا پسری (از پناهجویان)، میلیون‌ها کودکی را نمایندگی می‌کند که در معرض خطر قرار دارند... بنابراین می‌بایست دلسوزی ما برای هر کدام از این کودکان با عمل برای همه آنها همراه شود.»

به گزارش پرس تی وی، بسیاری از این کودکان به همراه خانواده‌هایشان برای فرار از جنگ و درگیری‌های خشونت‌آمیز عازم سفرِ پرخطر به اروپا شده‌اند اما با واژگون شدن قایق‌هایشان غرق شده‌اند.
درخواست یونیسف برای رفتار شفقت‌آمیز با پناهجویان در حالی است که برخی کشورهای اروپایی سرنوشت آنان را نادیده گرفته‌اند و یا عملاً به مقابله با پناهجویان می‌پردازند.

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان، جمعه گذشته اعلام کرد سال 2016 مرگبارترین سال برای پناهجویان بوده است.

آمارهای رسمی حاکی است ظرف یکسال گذشته روزانه به طور میانگین 11 نفر در دریای مدیترانه غرق شده‌اند./982/ب102/د

 

ارسال نظرات