۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۴۴۸۲۶۷
تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران خبر داد؛

برپایی کرسی فقه سیاسی در آینده ای نزدیک

آیت الله فاضل با اشاره به تلاش خبرگزاری رسا در حوزه تخصصی فقه سیاسی و ابراز علاقه برای همکاری فی ما بین در این زمینه از برپایی کرسی درس فقه سیاسی در این مدرسه در آینده ای نزدیک خبر داد.
آیت الله فاضل استر آبادی آیت الله فاضل در دیدار رسا آیت الله فاضل در دیدار رسا آیت الله فاضل در دیدار رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله محمد فاضل بابلی امروز در دیدار حجت الاسلام محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت رسانه دینی و لزوم تقویت آن، گفت: با توجه به نقش اثرگذار رسانه های گروهی بر افکار جامعه باید حوزه های علمیه توجه بیشتری به موضوع رسانه های گروهی داشته باشند.

وی با تقدیر از تلاش ها و زحمات مجموعه خبرگزاری رسا، افزود: امروز یکی از ابزارهای مهم در انتقال فرهنگ شیعه و معارف اهل بیت رسانه های گروهی هستند و نباید در این عرصه عقب بمانیم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که حوزه های علمیه برای پاسخ به مسائل مختلف جامعه حرفهای زیادی برای گفتن دارند، خاطرنشان کرد: فرهنگ شیعه و معارف دینی برگرفته از اهل بیت(ع)، فرهنگ پرسش و پاسخ است و هیچ محدودیتی را برای پرسشگری قائل نیست.

وی با بیان اینکه نیاز اصلی جامعه ما عمل به قرآن است، تصریح کرد: متأسفانه در جامعه امروز به جای توجه جدی برای عمل به قرآن، به حفظ سوره های قرآن اهتمام می شود در صورتی که باید عمل به قرآن در اولویت قرار گیرد.

آیت الله فاضل افزود: حفظ آیات کلام وحی یک افتخار محسوب می شود اما درمان دردهای جامعه امروز ما عمل به قرآن و تدبر در آیات الهی است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز مشاوره دینی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران در بابل، اظهار داشت: با راه اندازی مرکز مشاوره در حوزه دینی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران، به سوالات مختلف در حوزه هایی مانند حقوق، اخلاق، فقه، اقتصاد و احکام به صورت تلفنی و حضوری پاسخ داده می شود.

تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران با تقدیر از ورود خبرگزاری رسا در حوزه های تخصصی و کاربردی و انتشار آن، گفت: باید حوزه های علمیه و روحانیت در مسائل روز جامعه مانند فقه سیاسی ورود و دیدگاه های خود را بیان کند.

وی افزود: انتشار کتابی درباره پاسخ به عرفان های نوظهور و شبهاتی در این زمینه از سوی خبرگزاری رسا، کاری ارزشمند و در خور تحسین است و باید این امور گسترش پیدا کند.

آیت الله فاضل با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه برای نشر فضایل اخلاقی و اسلامی، اظهار داشت: اسلام بر خلاف ادیان ما قبل خود دارای برنامه ای مدون در سبک زندگی برای دنیا و آخرت است و باید برنامه زندگی از نگاه اسلام در سطح جامعه نشر داده شود.

وی به حساسیت کار رسانه و لزوم رعایت تقوا در این عرصه تاکید کرد و گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و نگرانی های ایشان، باید دغدغه های مقام معظم رهبری به ویژه در توجه دادن جامعه به اموری مانند اقامه نماز جماعت، ازدواج و فضایل اخلاقی از سوی رسانه های دینی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه بابل با اشاره به تلاش خبرگزاری رسا در حوزه تخصصی فقه سیاسی و ابراز علاقه برای همکاری فی ما بین در این زمینه از ایجاد کرسی درس فقه سیاسی در این مدرسه در آینده ای نزدیک خبر داد./201/1313/ب1

ارسال نظرات