۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۴۴۸۰۵۵
مسؤول اداره آموزش مؤسسه امیر بیان خبرداد؛

آغاز نام نویسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امیر بیان/ تحصیل سالانه بیش از هزار نفر از طلاب در مؤسسه امیر بیان

حجت الاسلام حلاجی با بیان این که امسال نیز همچون سالهای گذشته اداره جذب و گزینش موسسه امیربیان اقدام به ثبت نام و گزینش طلاب علاقمند به شرکت در دوره های فن خطابه نموده است،گفت: ثبت نام ورودی 95 موسسه از روز 15 شهریور آغاز شده و تا 31 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
مصطفی حلاجی معاون آموزش امیربیان

حجت الاسلام مصطفی حلاجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت آشنایی کامل طلاب با فن خطابه اظهار داشت: هیچ چیز حتی دنیای امروز جای همان منبر های بزرگان را نمی گیرد و دلیل این مطلب، سخن رهبر معظم انقلاب در یکی از بیانات خودشان است که در زمینه اهمیت سخنرانی دینی فرمودند: «هيچ كس گمان نكند كه اهميت منبر امروز كمتر از ديروز است، نه بنده با وسائل ارتباطات جمعي آشنا هستم تلويزيون و بقيه چيزها را مي شناسم و تأثيرات آنها را ميدانم، اما معتقدم جلسه اي كه يك روحاني بنشيند و عده اي رو به روي او قرار گيرند و او با آنها حرف بزند همچنان جايش در كل تبليغات مدرن امروزي خالي است».

ضرورت ضابطه مند شدن موازین منبر

مسؤول اداره آموزش مؤسسه امیربیان با بیان این که منبر ضابطه مند و هدف دار می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب می فرماید: «ما از صد سال پيش تا امروز چقدر موازين منبر را زير ضابطه برده ايم ؟ اين يك خلأ است؛ بخواهید و بکوشید تا بشود».

وی افزود: موسسه تخصصی امیربیان در سال 88 به همت جمعی از طلاب بسیجی متخصص در فن خطابه در جهت امتثال امر نایب امام زمان و با هدف بالا بردن سطح خطابه طلاب حوزه علمیه و تربیت سخنرانان دینی موفق و تاثیرگذار تاسیس گردید.

حجت الاسلام حلاجی با بیان این که موسسه امیربیان در بخش های مختلف پژوهشی و آموزشی و تبلیغی فعالیت های گسترده ای را انجام می دهد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این مجموعه برگزاری دوره های آموزش تخصصی خطابه بوده که در طول 7 سال اخیر با استقبال گسترده و روز افزون طلاب روبرو شده است.

تحصیل سالانه بیش از هزار نفر از طلاب در مؤسسه

وی ادامه داد: از سال 88 تا کنون 7 دوره آموزش روش سخنرانی برای طلاب شهر قم توسط این مجموعه برگزار شده که در دوره اول 120 نفر، دوره دوم 170 نفر، دوره سوم 270 نفر و در دوره چهارم 450 نفر از طلاب حوزه علمیه قم به تحصیل مباحث روش سخنرانی پرداخته اند.

مسؤول اداره آموزش مؤسسه امیربیان با اشاره به رشد چشم گیر مؤسسه امیربیان در طول تنها 4 سال فعالیت، اظهار کرد: از سال 92 تا کنون هر ساله بیش از هزار نفر از طلاب داوطلب حضور در این کلاس‌ها بوده و ما توفیق این را داشته ایم که در دوره های پنجم و ششم و هفتم هر سال بیش از 700 نفر از طلاب حوزه علمیه را تحت آموزش‌های روش سخنرانی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته اداره جذب و گزینش موسسه اقدام به ثبت نام و گزینش طلاب علاقمند به شرکت در دوره های فن خطابه نموده است؛ ثبت نام ورودی 95 موسسه که دوره هشتمی های امیربیان به حساب می آیند از روز 15 شهریور آغاز شده و تا 31 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

شرایط پذیرش مؤسسه

حجت الاسلام حلاجی با اشاره به زمان و شرایط پذیرش مؤسسه امیربیان ابراز داشت: طلابی که مایل به شرکت در این دوره آموزشی هستند می توانند همه روزه از ساعت 8 الی 14 به محل موسسه امیربیان واقع در خیابان صفاییه کوچه 21 پلاک 12 مراجعه نمایند و شرایط ثبت نام در این دوره  آموزشی اتمام پایه 6 و قبولی در مصاحبه می باشد.

وی افزود: کلاسهای آموزشی امیربیان در سال جدید بعد از ایام تبلیغی ماه محرم و در اوایل آبان ماه برگزار خواهد شد.

مسؤول اداره آموزش مؤسسه امیربیان با اشاره به برگزاری کارگاه در کنار کلاس های درس در مؤسسه امیربیان، عنوان داشت: مباحث روش سخنرانی از آنجا که بیشتر جنبه مهارتی دارد همراه با برگزاری کلاسهای آموزشی، کارگاههای عملی هر درس نیز برگزار می شود، بدین صورت که هر متعلم در هفته تنها 2 ساعت در کلاس درس شرکت کرده اما در 4 ساعت کارگاه، به تمرین عملی درس آموزش داده شده می پردازد و در واقع برگزاری کارگاه‌های مهارتی فن خطابه یکی از نقاط قوت مجوعه امیربیان محسوب می شود.

وی تأکید کرد: به منظور برگزاری هرچه بهتر کارگاه های مهارتی، اداره امور اساتید امیربیان در سال‌های گذشته به تربیت استادیاران روش سخنرانی پرداخته تا جایی که امروز بالغ بر 100 استادیار در مجموعه امیربیان تربیت شده اند و کارگاههای مهارتی با حضور آنها با کیفیت بالایی برگزار می شود.

تدریس 12 فصل در طول دو سال

حجت الاسلام حلاجی به توضیحاتی از دوره دوساله فن خطابه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این دوره روش سخنرانی در قالب 12 فصل در طول 2 سال برگزار می شود؛ اما در کنار برگزاری این دوره در طول سال تحصیلی، اردوی آموزشی 20 روزه ای هم در هر 2 سال و در تعطیلات تابستان به صورت فشرده برگزار می گردد.

وی ادامه داد: در سال اول که دوره مقدماتی محسوب می شود: فصول آماده سازی سخنرانی ، روش‌های انگیزه سازی در سخنرانی، اقناع اندیشه، تحریک احساس و رفتارسازی تدریس می شود و در سال دوم که دوره پیشرفته محسوب می شود، فصول روشهای ذکر مصیبت، روش‌های ماندگاری کلام، فنون جذابیت در سخنرانی، سخنرانی شاد، سخنرانی چندرسانه ای و روش های روایتگری شهدا تدریس می شود./1330/ت302/س

خبرنگار: داود جعفری

 

ارسال نظرات