۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۴۸۰۰۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رژیم آل‌سعود در قبال خون شهدای منا مسؤول است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر پیگیری حقوقی و بین المللی حادثه منا برای محکومیت بی کفایتی عربستان سعودی گفت: رژیم آل‌سعود در قبال خون شهدای منا مسؤول است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت الله الحرام اظهار داشت: حج امسال بدون حضور زائران ایرانی برگزار خواهد شد که نتیجه عدم مسؤولیت‌پذیری عربستان در تأمین امنیت حجاج است.

وی با بیان این‌که آل‌سعود همه ساله در ایام حج آنگونه که باید نتوانسته میزبانی شایسته برای حجاج بیت الله الحرام باشد، خاطرنشان کرد: حوادث تلخ مناسک حج در سال گذشته نشان داد که آل‌سعود نه تنها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد، بلکه قدرت مدیریت بحران و مقابله با حوادث احتمالی را نیز دارا نیست.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که روسیاهی عربستان از حوادث تلخ حج همانند زخمی تازه در دل مسلمانان باقی می ماند، تصریح کرد: فاجعه منا هیچ‌گاه از اذهان مسلمانان جهان پاک نخواهد شد، بیش از چهار هزار مسلمانان جان خود را به واسطه بی توجهی این رژیم از دست دادند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 467 زائر ایرانی در حوادث حج سال گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گفت: رژیم آل سعود پس از حادثه منا به جای عذرخواهی و پرداخت غرامت از حضور زائران ایران و یمن در حج جلوگیری کرد و ناراحتی مضاعف مسلمانان را به بار آورد.

وی با بیان این‌که عصبانت رژیم خودفروخته آل‌سعود با توجه به شکست‌های متعدد در عراق، سوریه، یمن و بحرین کاملا طبیعی است، خاطرنشان کرد: حقیقت امر آن است که رژیم آل‌سعود بجای منطق و عقلانیت، دست به سلاح برده و با دلارهای نفتی به جان مسلمانان جهان افتاده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که متولیان سازمان حج و زیارت بایستی نسبت به احقاق حقوق زائران بازمانده از سفر حج امسال اقدامات لازم را در سال‌های آینده داشته باشند، گفت: با توجه به تبلیغات گسترده رژیم آل سعود علیه مذهب شیعه، حضور شیعیان در حج از ضرورت های حفاظت از آرمان های اسلامی و ائمه اطهار(ع) است.

امام جمعه مراغه در ادامه لشکرکشی تروریست‌های وابسته به رژیم سعودی به خاک سوریه و عراق را اقدامی مخالف با قوانین بین المللی دانست و گفت: لشکرکشی به کشوری بدون اجازه دولت قانونی و به هر بهانه ای، اعلان جنگ است؛ امروز بر همه جهان ثابت شده که عربستان سعودی حامی اصلی تروریست های تکفیری و سلفی در منطقه است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دولت عربستان تبدیل به ابزاری برای راه اندازی جنگ مذهبی در منطقه شده است، افزود: دشمنان با کمترین هزینه و با دلارهای نفتی ممالک اسلامی مسلمان‌کشی به راه انداخته اند و دم از حقوق بشر می زنند./935/302/ب3

 

ارسال نظرات