۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۴۷۹۶۲
حجت الاسلام روحانی نژاد مطرح کرد؛

لزوم ساماندهی تعزیه در کشور

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: تعزیه در کشور بسیار مهم است ولی در کل کشور ساماندهی نشده و رها شده است.
حجت الاسلام روحانی نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، به منظور افتتاح نمایشگاه شمیم حسینی (فروش محصولات مورد نیاز هیئات مذهبی) در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ این نمایشگاه سومین نمایشگاهی است که در سطح کشور برگزار می‌شود و اولین استان تهران، دومین اصفهان و در نهایت امروز خوزستان اقدام به برگزاری کردند.

وی افزود: این نمایشگاه فرصتی را ایجاد می‌کند که مردم آمادگی بیشتری را برای ارائه خدمت در ایام ماه محرم داشته باشند. چنین نمایشگاه‌هایی شور و احساس محرم را نیز ایجاد می‌کنند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اصحاب فرهنگ و رسانه را در نمایشگاه مستقر کنید،تصریح کرد:‌ هیئات مذهبی همه به دنبال این هستند که مراسم خود را باشکوه و عظمت بیشتری برگزار کنند که نیازمند اقلام فرهنگی و غیرفرهنگی هستند.

روحانی نژاد ادامه داد:‌ اگر سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به برگزاری نمایشگاهی کند که یارانه‌های مناسب را در اختیار هیئات قراردهد و محصولات را نیز با قیمت مناسب ارائه کند، خیلی خوب است و شور و شوق هیئات بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه باید یک جریان فرهنگی را ایجاد کند، عنوان کرد:‌ لازم است که بایدها و نبایدها را نیز در این نمایشگاه بیان کنند. مثلا غرفه‌هایی باشد که به هیئات اعلام کنند مجاز به استفاده از این اقلام هستند و در مقابل غرفه هایی به معرفی اقلامی که نباید مورد استفاده قرار بگیرد، بپردازند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر لزوم آسیب شناسی و بیان آفت‌ها در این نمایشگاه بیان کرد: توجه به آسیب شناسی در نمایشگاه خیلی خوب و مؤثر است.

روحانی نژاد خطاب به مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان یادآور شد: کانال‌های شبکه‌های مجازی را راه اندازی کنید تا مسائل مربوط به نمایشگاه را در شبکه های مجازی اطلاع‌رسانی کنید. همچنین در این بین نیز می‌توانید نظرات مختلف را هم دریافت کنید.

وی اضافه کرد:‌ بیان مطالب و دریافت همزمان نظرات در زمینه مصون سازی عزاداری‌ها بسیار مفید و مؤثر است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: ‌در این میان باید به بحث فرهنگ بومی استان نیز در برگزارینمایشگاه توجه خاصی داشته باشید.

در پایان گفت: تعزیه در کشور بسیار مهم است ولی در کل کشور ساماندهی نشده و رها شده است. همچنین محتوا در این زمینهعمده مسئله مهمی است که نوعا مخدوش شده و باید نسبت به محتواسازی بیشتر اهمیت بدهیم./1325/د102/ی

ارسال نظرات