۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۴۷۹۰۰
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه:

ولنگاری فرهنگی جوانان را از ازدواج دور کرده است

حجت الاسلام غیبی با بیان این‌که ولنگاری فرهنگی جوانان را از ازدواج دور کرده است، گفت: باید اقدامات عملی در رابطه با مشکلات فرهنگی و به ویژه مشکل ازدواج صورت گیرد.
حجت الاسلام غیبی

حجت‌الاسلام علی‏رضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراز داشت: سازمان‌هایی که در رابطه با تسهیل امر ازدواج دخیل هستند مانند سازمان جوانان و یا حتی مافوق آنها دولت در حمایت از ازدواج جوانان و انجام اقداماتی مانند دادن وام ازدواج آنگونه که باید وظیفه خود را انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که آن دغدغه و اهتمامی که رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتشان روی آن تأکید فراوان برای حل مشکلات فرهنگی و به خصوص امر ازدواج دارند را مسئولان ندارند و نه تنها این مسأله بلکه در مسائل مشابه فرهنگی که کشور با مشکلاتی رو به رو شده است هم آن اهتمام، دغدغه، غیرت دینی و روحیه انقلابی وجود ندارد.

نماینده طلاب و فضلای تبریز تصریح کرد: جوانان با مشکلاتی مانند بیکاری روبه رو  شده‌اند که این امر ازدواج را نیز با مشکل مواجه کرده است، چرا که اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی مقدمه اشتغال جوانان و اشتغال جوانان مقدمات ازدواج آنها را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام غیبی با بیان اینکه دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود که جوانان به سمت ازدواج نروند، گفت: نخست مشکلات  اقتصادی و بیکاری و عدم توانایی جوانان است که ازدواج کردن را سخت کرده است، دوم به تعبیر مقام معظم رهبری ولنگاری فرهنگی که در جامعه مشاهده می‌شود و آزادی جنسی که وجود دارد و مواردی از این قبیل منجر شده که جوانان جدیت کافی برای ازدواج را نداشته باشند.

هدف و فلسفه الهی ازدواج

وی افزود: ازدواج خود یک هدف و فلسفه الهی و اسلامی دارد که در این رابطه  قرآن می‌فرماید«لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا» با ازدواج افراد به آرامش روحی و فکری و معنوی می‌رسند که این فلسفه در جامعه رو به فراموشی گراییده و گمان می‌کنند که مسأله ازدواج صرفاً به همین  مسائل جنسی ختم می‌شود.

نماینده طلاب و فضلای تبریز با بیان اینکه جوانان از طریق همین ولنگاری فرهنگی این نیاز را برطرف می‌کنند و به سمت ازدواج و فکر به ازدواج نمی‌روند، گفت: این امر منجر به بالا رفتن سن ازدواج و آسیب‌ها و پیامدهای ناشی از آن شده است که  برای جامعه و آینده آن تهدید بسیار بزرگی است.

حجت الاسلام غیبی با اشاره به اینکه مورد بعد فضاهای مجازی است که استفاده های نادرست و منفی از آن بسیار زیاد شده است که تهدید بزرگی است که باید یک انقلاب فرهنگی صورت بگیرد، ابراز داشت: هجمه ها و غارت فرهنگی دشمن علیه کشور یک تلاش فرهنگی انقلابی را برای مقابله می‌طلبد و نیازمند اقدامات فرهنگی از جانب رسانه های جمعی و صدا و سیما است.

وی با بیان اینکه مانع بعدی ازدواج سخت گیری‌های بی مورد خانواده‌ها است، اظهار داشت: باید ازدواج آسان نیز از طریق رسانه های جمعی فرهنگ سازی شود و انتظارات کمتر گردد.

نماینده طلاب و فضلای تبریز افزود: بسیاری از جوانان که برای مشاوره مراجعه می‌کنند توانمند هستند، اما به دلیل سخت گیری‌های خانواده‌ها، تشریفات و انتظارات نادرست و دخالت‌های نابجا به سمت ازدواج نمی‌روند.

حجت الاسلام غیبی در پایان گفت: صرف بیانیه دادن و صحبت کردن مشکلی را حل نمی‌کند و باید اقدامات عملی در رابطه با مشکلات فرهنگی و بالاخص مشکل ازدواج صورت گیرد و حرکت جمعی رسانه ای و فرهنگی و تصمیم گیری در سطح سران برای برداشتن قدم‌های مثبت در این رابطه شکل بگیرد./875/ت302/ی

 

ارسال نظرات