۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۴۴۷۸۳۶
نماینده خبرگان رهبری:

ولایت فقیه قطب نمای حرکت انقلاب اسلامی است/ شیعه مدیون مکتب غدیر و ولایت

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که ولایت فقیه قطب نمای حرکت انقلاب اسلامی است، گفت: شیعه مدیون مکتب غدیر و ولایت است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر روز یکشنبه در جلسه ستاد غدیر شهرستان مراغه با بیان این‌که گرامیداشت دهه امامت و ولایت؛ بزرگداشت شعائر اسلامی محسوب می شود، اظهار داشت: شیعه مدیون مکتب غدیر و ولایت است.

وی با بیان این‌که پیام غدیر و نور الهی امامت و ولایت نجات‌بخش بشریت از ظلم و جور است، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه و نشأت گرفته از مکتب غدیر است و این مهم باید در میان اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان بیش از پیش تبیین شود.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که جشن‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت بایستی به صورت مردمی و با جلب مشارکت جوانان در محلات و مناطق شهری و روستایی برگزار شود، تصریح کرد: مساجد بایستی محور برنامه های فرهنگی و مذهبی شناخته شوند، ضمن این‌که روحانیان نیز بایستی بر چگونگی اجرای چنین برنامه‌های نظارت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که آئین های دهه امامت در سایه جلب مشارکت های مردمی هرچه با شکوه تر برگزار شود، گفت: مسؤولان دستگاه ها و نهادهای دولتی نیز بایستی از تشکل‌های مردمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی حمایت‌های لازم را داشته باشند.

وی خواستار ترویج و تبیین ابعاد مختلف واقعه غدیر شد و تصریح کرد: فرهنگ ولایتمداری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اگر امروز در نظام اسلامی ایران امنیت و آرامش مطلق برقرار است؛ همه به برکت رهنمودهای داهیانه ولایت فقیه و رهبری مدبرانه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ولایت فقیه قطب نمای حرکت انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی برگرفته از اندیشه های متعالی فرهنگ غدیر، اعتقاد به ظهور منجی آخرالزمان(عج) و ولایت نائب بر حق او در دوران غیبت کبری است.

همچنین حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده، دبیر ستاد غدیر شهرستان مراغه با بیان این‌که سال گذشته در جهت تبیین فرهنگ غدیر 30 برنامه متنوع در حوزه های فرهنگی و اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری بیش از 540 دقیقه برنامه رادیویی با حضور کارشناسان فرهنگی و مذهبی و تولیدد محتوای رسانه ای از دیگر اقدام های این ستاد در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی و مقاله با محوریت موضوع واقعه غدیر و نیز برپایی ایستگاه های فرهنگی و پخش نذورات مردمی با همکاری اقشار مختلف از جمله برنامه های پیش بینی شده است، ضمن این‌که برپایی مراسم های اطعام ویژه عید غدیر در نقاط مختلف شهر، تزئین و فضاسازی مناسب میادین و اماکن عمومی نیز در دست اقدام است./935/202/ب2

ارسال نظرات