۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۴۷۳۶۲
آیت الله کعبی:

جهان اسلام اسیر فتنه آمریکا و رژیم صهیونیستی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امت اسلامی را اسیر فتنه دانست و گفت: آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی امت اسلامی را اسیر فتنه کرده است، آنان درپی تزریق تفرقه و نفاق در بدن امت اسلامی هستند.
 آیت الله کعبی آیت الله کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از اندیشمندان و استادان دانشگاه الزیتون تونس امروز ضمن سفر به شهر مقدس قم با آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‎وگو کردند.

آیت الله کعبی در این دیدار به بررسی تهدیدات امت اسلامی و شرایط مقابله با آن پرداخت و گفت: دشمنان در عصر کنونی از هر سو به دین مبین اسلام هجوم آورده‎اند، جنگ امروز فقط به نظامی خلاصه نمی‎شود بلکه دشمنان با جنگ نرم و الکترونیک درپی نابودی اسلام اصیل هستند؛ دشمنان با جنگ نرم درصدد تسخیر عقل، عواطف و قلب‎های امت اسلامی و هدایت آن به سمت اهداف شوم خود هستند.

امت اسلامی اسیر فتنه آمریکا و اسرائیل است

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم همه مسلمانان را امت اسلامی خطاب کرده و نامی از مذهب خاصی ذکر نساخته است؛ علم، ایمان، عدل و احسان امت اسلامی باید در بالاتری حد قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امت اسلامی را اسیر فتنه دانست و بیان داشت: آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی امت اسلامی را اسیر فتنه کرده است، آنان درپی تزریق تفرقه و نفاق در بدن امت اسلامی هستند و دشمنان با استفاده از سیاست تفرقه هزار نفر را قتل و عام کرده‎اند.

سیاسیت امت اسلامی در قبال دشمنان دفاعی است

وی سیاست ایران و امت اسلامی را دفاعی دانست و با تأکید بر ضرورت شناخت دشمنان تصریح کرد: ما به هیچ کشور و یا افرادی حمله اولیه نمی‎کنیم بلکه از خود دفاع می کنیم؛ اگر دشمن را به خوبی بشناسیم، دوست را شناخته‎ایم.

وی قدرت را در علم، ایمان و فکر خواند و ادامه داد: دشمنان با حمایت مالی از مسلمانان به ظاهر معتدل درپی پیشبرد اهداف خود هستند.

آیت الله کعبی در بخش دیگر سخنان خود به بیان شرایط تاسیس جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: پایان تخلفات، جهل، فقر، تفرقه و اختلاف، حکومت مناسبت برای کشورهای اسلامی که بر پایه عدل و دین باشد و رهبری مقتدر از لوازم و شرایط تاسیس جامعه اسلامی در جهان است؛ حکومتی خوب و مناسب است که کشور را به دست دشمنانی مانند آمریکا و افراد به ظاهر دینمدار ندهد.

عضو خبرگان رهبری به بیان شرایط رهبر امت اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: رهبر امت اسلامی باید عادل، با تقوا، عالم به زمان، درپی حمایت از مظلوم، آزادی قدس شریف، عزت و کرامت کشورهای اسلامی باشد؛ امام خمینی (ره) و سپس حضرت آیت الله خامنه‎ای رهبر امت اسلامی هستند، آنان فقط رهبر ایران نیستند بلکه رهبر همه امت اسلامی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد که امت اسلامی باید بیشتر و بهتر حضرت آیت الله خامنه‎ای را بشناسند.

انتقاد از سانسور رهنمودهای رهبر انقلاب در رسانه‌های غربی

وی با انتقاد از سانسور سخنان و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی ایران در رسانه‎های غربی خاطرنشان کرد: جمعیت اسلامی انگلیس پیام حضرت آیت الله خامنه‎ای را برای انتشار به روزنامه گاردین سپرد و این روزنامه نیز آن را انتشار داد اما دولت انگلیسی به علت انتشار پیام رهبر انقلاب اسلامی ایران روزنامه گاردین را یک روز تعطیل کرد.

آیت الله کعبی به نمونه دیگری از سانسور سخنان و رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه‎ای اشاره کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی ایران دو پیام را به جوانان آمریکا و اروپا ارسال کردند اما متاسفانه گوگل، فیس بوک و بسیاری از شبکه‎های مجازی و رسانه‎ها آن را به شدت سانسور کرده و اجازه ندادند که در دنیا انتشار پیدا کند.

وی با بیان اینکه سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان به شاگردی حضرت آیت الله خامنه‎ای افتخار می کند، بیان داشت: رهبر ایران در مسائل سایر کشورها دخالت نمی‎کنند ولی همواره بر حفظ وحدت بین امت اسلامی تاکید بسیار دارند.

این استاد حوزه علمیه فعالیت و تلاش برای منافع شخصی را مذموم دانست و تصریح کرد: ما باید خداوند را در همه احوال در نظر بگیریم و برای او قدم برداریم؛ عمل برای خداوند، عمل برای توحید و عدالت است.

وی بزرگترین خدمت به امت اسلامی را نجات آنان از ظلم و ستم دانست و تصریح کرد: علمای اسلامی باید برای تحقق عدالت در امت اسلامی قیام کنند. امام خمینی (ره) مجاهد و همیشه درپی وحدت امت اسلامی بودند./994/ب921/ج1

ارسال نظرات