۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۴۷۳۵۸
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

دغدغه‌مندان برگزاری کنسرت در خواب غفلت به سر می‌‌برند

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با ابراز تأسف از این که برخی مسؤولان از مجالس اهل بیت(ع) بی بهره‌اند، گفت: چرا برخی به جای دغدغه برگزاری کنسرت دغدغه برگزاری روضه اهل بیت(ع) ندارند، آیا همه هم و غم ما باید امور مقطعی و گذرا باشد؟
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محفل عزاداری شهادت حضرت امام جواد(ع) پیش از ظهر امروز با حضور جمع کثیری از اساتید حوزه، طلاب، و علاقه مندان به مکتب اهل بیت(ع) در بیت رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

ضرورت برنامه ریزی و الگو پذیری در زندگی

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در این مراسم با بیان این که برای رسیدن به هرجایگاهی انسان نیاز به برنامه ریزی جامع و هدفمند دارد، به چهار مقدمه برای بحث خود اشاره کرد و اظهار داشت: مقدمه نخست آن است که در علوم تربیتی ثابت شده که انسان برای نیل به مقاصد مادی و معنوی خود باید دارای یک برنامه ریزی کامل داشته باشد و در کنار آن از الگویی مناسب و بی بدیل بهره ببرد.

رییس هیأت مدیره بنیاد خیریه یا زهرا افزود: همانطور که از حدیث گرانسنگ ثقلین برمی آید کتاب خدا جامع ترین و کامل ترین دستور برای سعادت دنیا و آخرت انسان است که اگر در کنار الگو پذیری از سیره عملی معصومین قرار بگیرد باعث عدم گمراهی انسان در زندگی می شود.

مشیت الهی را باور کنیم

وی با اشاره به مقدمه سخنان خود ابراز داشت: با استفاده از آیات قرآن و سخنان معصومین می توانیم به این موضوع برسیم که علت اصلی وقوع تمام امور در جهان هستی مشیت و اراده الهی است که اگر مشیت خدا روی مسأله ای قرار نگیرد امکان وقوعی ندارد که البته این موضوع نیاز به معرفت به خداوند دارد؛ همچنانکه پیامبر گرامی اسلام در روز غدیر فرمود کسی می تواند ولایت علی(ع) را داشته باشد که زیربنای توحیدی و معرفتی خود را کامل کرده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی ادامه داد: انسان باید به این باور برسد که در دنیا هیچ مؤثری غیر از خدا نیست و کسی که در دنیا همیشه دست جلوی مردم دراز می کند باید بداند او در حقیقت دچار شرک خفی شده است چراکه با این کار خود قدرت خدا را زیر سؤال می برد.

سخنران رسانه ملی به مقدمه سوم سخنان خود اشاره کرد و عنوان داشت: یکی از مسائل مهم که باید در زندگی هر انسان مؤمنی نمود ویژه ای داشته باشد حسن ظن به خدا است و در کتاب جهاد النفس بیان شده که کسانی دچار سوء ظن به خدا می شوند که  در توحید و معرفت خدا ضعیف باشند و این ها کسانی هستند که شیطان داشته های آنها را برایشان کم و نداشته های شان را بزرگ جلوه می دهد تا او را از جاده شکر خارج کند.

مواظب باشیم مشرک نشویم

وی با تأکید بر این که هیچ یک از افعال الهی قبیح نیست، ابراز داشت: تمام کارهای  خدا زیبا و از روی مصلحت انسان است بنابراین اگر گاهی مصیبتی به انسان می رسد نباید عدالت خدا را زیر سؤال برده و مشرک شود و ای کاش برخی از مسؤولین که در دنیا دغدغه های واهی همچون برگزاری کنسرت دارند گاهی به جانبازان سر می زدند و می فهمیدند آنها چگونه زندگی می کنند؛ بنده جانبازی قطع نخاعی دیدم که بیش از 30 سال روی تخت خوابیده است و اصلا ناراحت نبود و می گفت وقتی خدا برای من این گونه پسندیده من هم راضی به رضای او هستم.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به مقدمه چهارم سخن خود خاطرنشان ساخت: بسیاری از دستورات زندگی انسان باید در دوران جوانی عمل شود چرا که اصلاح در دوران کهنسالی سخت تر است؛ اما باید دانست همانطور که جوانی برای انسان فرصت با غنیمتی است تهدیدهایی را نیز به همراه دارد که مهمترین آنها غفلت است.

تقویت قوه خیال نقشه دشمن در شبکه های مجازی

وی ابراز نگرانی کرد: دشمن با شبکه های اجتماعی و با فضای مجازی و ماهواره های به دنبال غافل کردن جوان ها است و می خواهد با یک بمباران شیمیایی فرهنگی قوه تعقل جوان را از کار انداخته و قوه خیال او را تقویت کند که البته تا الان زیاد موفق نبوده اند، بنابراین جوان های ما باید مراقب دسیسه های دشمنان و کینه توزان باشند.

رییس هیأت مدیره بنیاد خیریه یا زهرا با بیان این که برخی از مردم برطرف شدن نیازهای خود را در اموری غیرواقعی می بینند، عنوان کرد: گاهی فرد گمان می کند اگر دنبال یک فرد بیافتد و یا فلان کار را انجام دهد همه مشکلات زندگی او برطرف می شود و به نشاط می رسد، در حالی که امام جواد(ع) فرمود: «هرکس می خواهد به سرور و نشاط واقعی برسد باید به خدا توکل کند» و رهبری معظم نیز در دانشگاه امام حسین(ع) گفتند که پشتوانه واقعی مملکت ما خداوند است.

وی ابراز تأسف کرد: بنده نمی دانم چرا برخی از مسؤولان از مجالس اهل بیت(ع) بی بهره اند، چرا به جای دغدغه برگزاری کنسرت دغدغه برگزاری روضه اهل بیت(ع) ندارند، آیا همه هم و غم ما باید امور مقطعی و گذرا باشد؟ این افراد در غفلت به سر می برند و نمی دانند که فقط محافل معصومین است که می تواند مایه نجات انسان در دنیا و آخرت باشد.

رابطه توکل و قرب به خدا

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با تأکید بر این که انسان باید همیشه و همه جا تکیه به قدرت خدا داشته باشد، یادآور شد: وقتی انسان در مسجد شجره لباس ها را از تن بیرون می آورد و یک حوله به دور خود می پیچد و لبیک می گوید و احساس می کند روی بال ملائک قرار گرفته است، چون به مقام قرب و توکل به خدا دست پیدا کرده است و یا وقتی از حرم امام حسین(ع) با چشمان گریان بیرون می آید و فرشتگان به او وعده آمرزش گناهان می دهند چون به مقام قرب خدا رسیده است.

وی ادامه داد: امام جواد(ع) در ادامه همان حدیث می فرماید: «اگر خداوند متکفل امور انسان باشد برای او کفایت می کند»، بنابراین مؤمن باید اعتقاد راسخ به خدا داشته باشد و بداند توکل برخدا نجات دهنده انسان از بدبختی ها و از شر دشمنان است همچنانکه امثال شهید رجایی در زندان های ساواک با ذکر خدا نه تنها شکنجه برایشان درد آور نبود بلکه آن را موهبتی از جانب خدا می دانستند./1330/پ202/ی

 

ارسال نظرات