۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۴۷۲۰۷
نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق:

دانشجویان زائر سفیران امام حسین در دانشگاه ها هستند

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماز اول وقت، تلاوت قرآن، امربه معروف و نهي از منكر را از درس هاي كربلا خواند و عنوان كرد: ما بايد سفيران خوبي براي انتقال منويات سيدالشهدا(ع) در دانشگاه ها باشيم.
حجت الاسلام نجفی روحانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، در ديدار با دانشگاهيان استان هاي قم، خراسان جنوبي و مازندران، زيارت را سفري عاشقانه خواند كه از دل شروع مي شود و در دل به ثمر مي نشيند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در اين ديدار با اشاره به اينكه زيارت ديدار امام با چشم دل است، اهميت طهارت و پاكي در زيارت را خاطرنشان ساخت و گفت: اگر دل پاك شود، چشم دل باز مي شود. بسياري از امور عادي را كه با چشم سر نمي توان ديد، با چشم دل قابل مشاهده مي گردد.

وی در ادامه افزود: آب زلالي كه غبار دل را مي زدايد، آب توبه، اشك چشم وانقلاب درون است.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در عراق آداب ظاهري و باطني را گوشزد كرد وگفت: هنگام رفتن به حرم باغسل و وضو، با خضوع و خشوع، با ذكر واستغفار وارد شويد، با چشم دل امام خود را ببينيد و با او سخن بگوييد و عهد و پيمان ببنديد.

وي زيارت را فرصت مناسبي براي عرضه داشتن عقايد واعمال خود بر امام دانست و گفت: بايد حجاب هاي ظلماني را كنار زد، بايد قرب به امام پيدا كرد. بايد بين امام و معموم سنخيت پيدا شود، بايد فاصله كم شود تا چشم دل بينا شود و حيات طيبه نصيب انسان شود.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري كربلا را قطعه اي از بهشت خواند وگفت: شرط رفتن به بهشت، بهشتي شدن است. براي بهشتي شدن بايد تهذيب نفس و مراقبت كرد. تحت ولايت ولي خدا قرار گرفت و خلق وخوي بهشتيان را پيدا كرد.

وي نماز اول وقت، تلاوت قرآن، امربه معروف و نهي از منكر را از درس هاي كربلا خواند و عنوان كرد: ما بايد سفيران خوبي براي انتقال منويات سيدالشهدا(ع) در دانشگاه ها باشيم.

در پايان اين مراسم دو تن از دانشجويان نقطه نظرات خود را در مورد زيارت عتبات عاليات بيان كردند./1330/د102/س

ارسال نظرات