۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۴۶۸۳۹

ساماندهي زائران اربعين

در گزارش عملكرد سه سال اخير سازمان حج و زيارت، كاهش ۱۵/۶ درصدي هزينه سفرهاي عمره، كاهش هزينه حج، ثبت نام اينترنتي حج، ساماندهي عزيمت زائران اربعين و ... از مهمترين اقدامات اين سازمان عنوان شده است.
سازمان حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، به مناسبت هفته دولت، سازمان حج و زيارت ضمن انتشار عملكرد سه ساله در دولت يازدهم با استناد به آمار و اسناد به تشريح فعاليت هاي خود پرداخت.


انعقاد تفاهم‌نامه‌هاي همكاري با سيستم بانكي كشور، نيروهاي مسلح و دانشگاه‌ها جهت سوق دادن اقشار مختلف متقاضيان، مقابله با گروه‌هاي آزاد و متفرقه فعال در عرصه جذب و اعزام زائران عتبات در راستاي تأمين حقوق شهروندي و تكريم زائران، ارائه خدمات شايسته به زائران عتبات بويژه در زمينه اقامت ، تغذيه و حمل ونقل همگام با توسعه زيرساخت‌هاي لازم از جمله اقدامات سازمان حج و زيارت محسوب مي‌شود.

براساس اين گزارش، از ديگر اقدامات مهم اين سازمان در دولت تدبير و اميد مي‌توان به تقويت نظارت بر عملكرد كارگزاران مجموعه حج و زيارت، نظامنامه و شيوه نامه فعاليت‌هاي زيارتي، ثبت نام اينترنتي در كاروان‌هاي حج تمتع، كاهش هزينه حج تمتع با وجود ارتقاي كيفيت هتل‌هاي مكه و مدينه و قسطي شدن پرداخت مبلغ مابه التفاوت سفر حج و رعايت حال زائران كم توان از نظر مالي، تأمين ٦٧ قلم از اقلام تداركاتي حج از داخل كشور در راستاي اجراي فرمايش رهبر معظم انقلاب و اجراي سياست اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليدكننده داخلي و كاهش ٢٠ درصدي نيروهاي مورد استفاده در عمليات اجرايي حج اشاره كرد.

تنوع برنامه اعزام نوروزي عتبات عاليات با رويكرد افزايش ميزان اعزام و بهبود كيفيت و كنترل قيمت‌ها و همچنين تنوع بخشي به بسته‌هاي سفر عتبات، تهيه توافقنامه همكاري با نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها و بانك‌هاي كشور و بسيج دانشجويي جهت ساماندهي، افزايش و تسهيل اعزام اقشار جوان به عتبات عاليات، ساماندهي عزيمت زائران اربعين وبرنامه ريزي جهت ازدياد اعزام در اربعين با هماهنگي كليه دستگاه‌هاي ذيربط از ديگر اقدامات مهم اين سازمان محسوب مي‌شود.

دراين گزارش سرمايه گذاري و احداث تأسيسات و زيرساخت‌هاي مورد نياز در مرزهاي زميني و داخلي عراق اعم از هتل و آشپزخانه‌هاي مركزي با تشويق و هدايت منابع بانكي و متقاضيان به سرمايه گذاري ايراني و خارجي و اجراي ٦ پروژه در مسير توسعه زيرساخت‌هاي خدماتي زائران در عراق از جمله طرح احداث آشپزخانه مركزي نجف وكاهش ۱۵/۶ درصدي هزينه سفرهاي عمره از مهمترين اقدامات سازمان حج و زيارت در دولت يازدهم ذكر شده است./1330/د102/س

ارسال نظرات