۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۴۶۷۱۰
حجت الاسلام سقاي بي ريا:

حرمين شريفين متعلق به امت اسلامي است

استاد حوزه علميه با بیان این که حرمين شريفين متعلق به امت اسلامي است، گفت: خداوند كعبه را نخستین مكان براي مردم عالم و بشر از زمان حضرت آدم(ع) قرار داده است و اين محل، مقدس و خانه اي مبارك است و حتي بيابان هاي اطراف آن نيز حُكم حَرم را دارد.
سقای بی ریا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج حجت الاسلام سقاي بي ريا، در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات نادرست دولت عربستان نسبت به حجاج ايراني، گفت: مكه و بيت الله الحرام مكانی مقدس كه مربوط به اسلام و مسلمين است و متعلق به دولت عربستان نيست.

استاد موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به آيه شريفه «إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذي بِبَكَّةَ مُبارَكاً وَ هُديً لِلْعالَمينَ» افزود: خداوند كعبه را نخستین مكان براي مردم عالم و بشر از زمان حضرت آدم(ع) قرار داده و اين محل، مقدس و خانه اي مبارك است و حتي بيابان هاي اطراف آن نيز حُكم حَرم را دارد و احكام مخصوص بر آن مترتب است.

وی تصريح كرد: بنابراين كعبه مُلك كسي نيست و اگر حكومتي بخواهد اراده ظلم و الحاد در اين مكان داشته باشد بر طبق آيات قرآن وعده الهي عذابي دردناك است؛ همان طور كه در طول تاريخ برخي افراد ظالم و ستمگر مانند يزيد و ابرهه به اين مكان حمله ور شدند و براثر همين طغيان به عذاب الهي مبتلا شدند؛ يزيد در مدت كوتاهي بعد از حمله به كعبه مرد و ابرهه نيز «فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ» شد.

حجت الاسلام سقاي بي ريا گفت: رفتارهاي اشتباه دولت عربستان نشان دهنده استقبال از گفتمان انقلاب و قدرت و قوت نظام اسلامي است./1330/د102/ب1

ارسال نظرات