۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۴۶۷۰۶
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی:

حكام سعودي مصداق واقعي «صد عن سبيل الله» شده اند

نماينده بعثه مقام معظم رهبري درعراق در گردهمايي روحانيان در شهر كربلا، آل سعود را مصداق واقعي «صدعن سبيل الله» خواند و تاكيد كرد، به زودي خون و مظلوميت شهدای تشنه لب منا، دامان آنان را خواهد گرفت.
حجت الاسلام نجفی روحانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه خبري حج، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني درگردهمايي روحانيان در شهر كربلا گفت: طبق نص قرآن كريم مسجدالحرام را خداوند براي عموم مردم قرار داده است و اختصاص به حكام آل سعود ندارد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري درعراق افزود: هم سوء مديريت و هم سوء استفاده حكام آل سعود در اداره حرمين شريفين بركسي پوشيده نيست، آنها افزون بر اين كه از سوء مديريت و ناتواني خود عذرخواهي نمي كنند، بلكه گردن كشي هم مي كنند. توجه ندارندكه طبق وعده الهي در قرآن كريم مبني براينكه صد كننده از مسجد الحرام، دچار عذاب اليم مي شود و بدون شك مظلوميت شهداي تشنه حادثه منا دامان آنان را خواهد گرفت.

وي تصريح كرد: امروز در تاريخ از جنايتكاران مانند يزيد به جز لعنت نامي از آنها برده نخواهد شد، به دستور او كعبه را به آتش كشيدند. آل سعود هم كه مانع حجاج از رفتن به حج مي شود، سرنوشت شومي را خواهد داشت.

وي خاطرنشان كرد: سعودي ها به جاي حل مشكلات زائران خانه خدا، مانع تراشي مي كنند. آنان ابزار دست صهيونيست ها و آمريكايي ها شده اند و مطالبات دشمنان را اجرا مي کنند. به جاي تامين منافع مسلمانان، منافع استكبار را تامين مي كنند. با پول زائرين خانه خدا تسليحات جنگي خريداري مي كنند و زنان و كودكان بي گناه يمن و سوريه را به خاك وخون مي كشند.

در ادامه اين گردهمايي حجت الاسلام والمسلمين بهجتي نماينده بعثه مقام معظم رهبري دركربلا، طي سخناني گفت: اين سفر سفر زيارتي و معرفتي است، روحانيان محترم به زائران آگاهي بدهند تا برمعرفت آنها افزوده شود و همراهي و همدلي آنان با ائمه اطهار افزايش يابد.

وي تاكيد كرد: كربلا مكان، مكان مقدسي است. فضاي معنوي خاصي دارد، توصيه شما به زائران آنان را متحول مي كند، اين كار اجر و پاداش فراوان براي شما دارد.
حجت الاسلام بهجتي در بخش ديگري از سخنانش گفت: غذا، هتل، هواپيما و ... همه مقدمه اي بر كار فرهنگي است. مديريت فرهنگي مهم تر از آن است. اگر كارهاي فرهنگي خوب مديريت نشود، زائر استفاده چنداني از سفر نمي برد.

وي تصریح كرد: از قبل خودتان را براي حضور در مكان هاي زيارتي آماده كنيد و بر گفتن احكام شرعيه براي زائران دريغ نورزيد.

در پايان اين گردهمايي تني چند از روحانيان سوالات حود را مطرح نموده كه در هر زمينه پاسخ لازم از سوي مسؤولان بعثه مقام معظم رهبري داده شد./1330/د102/ب1

ارسال نظرات