۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۴۶۵۸۳
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

قرآن منشور زندگی و کتاب هدایت است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که قرآن منشور زندگی و کتاب هدایت است، گفت: قرآن نازل شده است تا کتاب زندگی بشر باشد، نه فقط تبرکی در سفره‌های عقد و مراسمات عزاداری.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی امروز در جمع شرکت کنندگان سی‌ و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآن گامی مؤثر در راستای احیای فرهنگ قرآن و اهل بیت است.
وی با بیان این‌که قرآن منشور زندگی و کتاب هدایت است، خاطرنشان کرد: قرآن کتابی است که انسان را از فرش به عرش، از زمین به آسمان و از ناسوت به ملکوت می‌رساند؛ اگر قرآن در جوامع مورد غفلت واقع شود؛ نتیجه‌اش تسلط گروهکهای تروریستی تکفیری و سلفی بر امور خواهد شد.
این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به ماجرای نزول قرآن بر قلب پیامبر اسلام(ص)، افزود: نزول قرآن به صورت تدریجی بوده و نازل شده است که انسان را به اوج برساند و در ظرف دل انسان تجلی یابد. پیامبر نیز که مانند ما یک بشر بود، ظرف تجلی قرآن شده و تنها پیامبری شد که به مرحله‌ عروج رسید و آن‌چنان بالا رفت که اشرف ملائک از یارای همرامی او بازماند.
حجت‌الاسلام حسینی با انتقاد مهجوریت قرآن در میان خانواده های ایرانی و توجه مناسبتی به این کتاب آسمانی تصریح کرد: قرآن نازل شده است تا کتاب زندگی بشر باشد، نه فقط تبرکی در سفره‌های عقد و مراسمات عزاداری؛ چرا که قرآن کتاب زندگی بوده و عامل هدایت انسان‌هاست.
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان ادامه داد: شهر تبریز در طول تاریج علما و بزرگان زیادی را تحویل جامعه‌ اسلامی داده است؛ از این رو امید است که این مسابقات نیز زمینه‌ای را فراهم کند تا تبریز و آذربایجان ‌ولایتمدار دوباره در جهان اسلام افتخار بیافریند.
همچنین طبیب محکام، سرداور تیم داوری سی‌ و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آذربایجان شرقی در سخنانی با تأکید بر این‌که مسابقات بهانه‌ای برای توجه بیش از پیش به مفاهیم آیات الهی است، گفت: بهترین راه انس و الفت گرفتن با خدا، نماز خواندن و تلاوت قرآن آ‌هم با شرایط و آداب مخصوص خودش می‎باشد.
وی با اشاره به ماجرای حافظی که برای آموختن قرآن هر هفته از شهرستان هریس به تبریز می‌آید گفت: پدر این قاری حق خود را به خوبی برای فرزندش ادا کرده و به جرأت می‎توان گفت که این موضوع در کشور بی‌سابقه است که پدری برای فراگیری معارف قرآنی، فرزندش را به شهر دیگری ببرد.
محکام ادامه داد: نیاز است که برای توسعه‌ی آموزش‌های قرآنی باید با برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های مختلفی را اجرا کرده و شرایط را برای رشد و ارتقای موارد قرآنی فراهم کنند، امروز جوامع اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند علوم و معارف قرآنی هستند./202/935/ب1

ارسال نظرات