۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۴۶۴۹۸
مدیرکل مدارک علمی حوزه های علمیه کشور:

عزاداری در دهه ولایت مغایر با آموزه‌های شیعی است

مدیرکل مدارک علمی حوزه های علمیه کشور هماهنگی و وحدت نظر میان متولیان مساجد در برگزاری برنامه های دهه ولایت را مورد تأکید قرار داد و گفت: متأسفانه عده ای از روی غفلت یا آگاهانه با برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) در طول این دهه با عناوین مختلف، اهمیت غدیر و ولایت را کمرنگ می کنند.
حجت الاسلام حامدی، مسؤول مدارک علمی حوزه های علمیه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حامدی، مدیرکل مدارک علمی حوزه های علمیه کشور امروز در جمع روحانیان و ائمه جماعات مساجد شهرستان میانه با تأکید بر رعایت اعتدال در امور دینی اظهار داشت: افراط و تفریط در هر کاری مورد مذمت قرار گرفته است.

وی با تأکید بر این‌که برگزاری مراسم های جشن در دهه ولایت بایستی در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: گاه مشاهده می‌شود در این ایام مبارک و فرخنده؛ عده‌ای با عناوین مختلف از جمله استقبال از ماه محرم به عزاداری و سوگواری می پردازند، باید در این ایام از هرگونه عزاداری ها پرهیز شود.

امام جمعه میانه با تأکید بر این‌که تولی و تبری همواره مورد سفارش ائمه اطهار(ع) قرار گرفته است، گفت: قطعا با کسانی که اقدام به نصب بنر عزا یا اجرای مراسم عزاداری در اعیاد دهه ولایت داشته باشند، برخورد می شود؛ امام حسین(ع) برای اثبات امامت و ولایت قیام کرد و این حرکت ها در مسیر مخالف حرکت ایشان است.

حجت الاسلام حامدی هماهنگی و وحدت نظر میان متولیان مساجد در برگزاری برنامه های دهه ولایت را مورد تأکید قرار داد و افزود: متأسفانه عده ای از روی غفلت یا آگاهانه با برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) در طول این دهه با عناوین مختلف، اهمیت غدیر و ولایت را کمرنگ می کنند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه ولایت در انقلاب اسلامی و حفظ و تعالی آن، جایگاه رهبری را بالاترین جایگاه ولایت امری عنوان کرد و گفت: بدون تردید رهبر معظم انقلاب اسلامی از هر لحاظ دارای بالاترین مقام علمی و سیاسی در کشور است و در حال حاضر صاحب نظری بالاتر از ایشان سراغ نداریم.

مدیرکل مدارک علمی حوزه های علمیه کشور عید غدیر را محور وحدت امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مراسم عید غدیر باید هر سال با عظمت تر از سال های گذشته برگزار شود؛ تنها آذین بندی ظاهری میادین و معابر کافی نیست، بلکه باید ابعاد و مباحث علمی و اعتقادی، امام شناسی و بیان اهمیت دهه ولایت در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام حامدی همچنین با بیان این‌که مساجد باید محور فعالیت های فرهنگی و مذهبی قرار گیرند، گفت: مسجد اولین پایگاه و مرکز تشکیل حکومت اسلامی از سوی پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده است، مساجد پایگاه فعالیت های فرهنگی در جامعه هستند که بایستی تمامی امور با محوریت این اماکن امن الهی اجرایی شود.

وی با بیان این‌که مساجد باید جایگاه خود را در راستای جذب و پرورش نوجوانان و جوانان و تقویت مبانی دینی بالا ببرند، افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز با محوریت مساجد به پیروزی رسید، طبیعی است که دشمنان نهایت تلاش خود را برای تضعیف مساجد داشته باشند./935/202/ب2

ارسال نظرات