۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۴۶۲۶۵

وضعیت ناگوار پناهجویان مسلمان عراقی و سوری در آلمان

گروهی 150 نفره از پناهجویان عراق و سوریه در شهر «کلن» آلمان در شرایط بسیار ناگواری به سر می‌برند و بعد از گذشت 6 ماه هنوز هیچ پاسخی به درخواست‌های آنان داده نشده است.
پناهجویان مسلمان

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه امداد فوری، اعلام کرد که پیام کمک‌خواهی از عده‌ای پناهجو در شهر «کلن» آلمان را دریافت کرده است که در وضعیت بدی به سر می‌برند.

«خلدون الصعب» مسؤول این گروه در گفت‌و‌گو با شبکه السومریه نیوز عراق گفت که تعداد این پناهجویان 150 نفر هستند و در بین آن‌ها افرادی از عراق و سوریه حضور دارند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: این پناهجویان 6 ماه است که در یک سالن ورزشی زیر زمینی اسکان داده شده‌اند و تاکنون نتوانسته‌اند با دفاتر سازمان ملل ارتباط یابند. آن‌ها در مکانی که جوابگوی همه آن‌ها نیست زندگی می‌کنند و هر روز غذای محدودی به آن‌ها می‌رسد.

«خلدون الصعب» افزود: به خانواده‌ها اجازه داده نمی‌شود که از یک پرده یا مانع بین خودشان با دیگران استفاده کنند؛ آن‌ها اجازه سکونت در شهر را نیز ندارند.

گرهوه امداد فوری، گروهی از جوانان داوطلب است که به اموز پناهندگان می‌پردازد و همراه با افزایش تعداد کسانی که در راه رسیدن به اروپا غرق می‌شدند، شکل گرفت./847/ب102/د

ارسال نظرات