۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۴۶۲۱۱

انتقاد امام جمعه کوفه به سنگ اندازی عربستان در ویزای حجاج

امام جمعه کوفه نسبت به سنگ اندازی سفارت عربستان در صدور ویزای حجاج عراقی انتقاد کرد.
حجت الاسلام علی طالقانی امام جمعه کوفه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی الطالقانی، امام جمعه کوفه، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته از کارشکنی سفارت عربستان در بغداد به شدت انتقاد کرد و گفت: ویزای حجاج عراقی با تاخیر بسیار صادر می‎شود و علت آن انتقال پاسپورت‎ها به سفارت عربستان در اردن است. آیا سفارت عربستان در بغداد توانایی صدور ویزا ندارد؟ چرا مسؤولان وزارت خارجه اقدامی در این راستا انجا نمی‎دهند؟

وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه خواستار پرداخت حق الزحمه کشاورزان شد و اظهار داشت: صنعت کشاورزی عراق از رونق خوبی دارد و دولت باید هزینه محصولاتی که از کشاورزان خریده است را پرداخت کند. دولت اگر حق الزحمه کشاورزان را به موقع پرداخت کند، کشاورز زیر بار قرض نخواهد رفت و بسیار از مشکلاتش حل خواهد شد.

امام جمعه کوفه ادامه داد: حکومت باید کارکنان خود را به ایمان، تدین و معاد سفارش کند. دولتمردان نباید از نعمت و مسؤولتی را که خداوند در اختیار آنان قرار داده است سواستفاده کنند و با دزدی از بیت المال مردم را به هلاک، گرسنگی و مرگ بکشانند.

امام جمعه بغداد: سیاستمداران به تعطیلی کارخانه ها می پردازند

 حجت الاسلام رسول الیاسری، امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، نسبت به وقوع فتنه و ناامنی در عراق هشدار داد و خاطرنشان کرد: تنها راه حل خروج از فتنه قناعت و عدم حرص و طمع به دنیا است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: برای هر امتی فتنه‎ای وجود دارد و فتنه امت من «مال» است. ما به شکل واضح انطباق این حدیث بر زندگی سیاسی و اجتماعی خودمان را می‎بینیم. کسانی که حرص مال دنیا دارند، آخرت خود را خراب می‎کنند.

امام جمعه بغداد ادامه داد: برخی از سیاستمداران و اقتصاددانان به فکر اقتصاد عراق و کشورهای اسلامی نیستند. آنان کارخانه‎ها را برای سود و مصالح خودشان تعطیل و از سایر کشورها محصول وارد می‎کنند.

وی تاکید کرد: ما نباید اجازه دهیم که برخی از مسؤولان با مدیریت ضعیف خود کارخانه و تولیدات داخلی و ملی عراق را تعطیل و به اقتصاد کشور ضربه بزنند./994/ب901/د

ارسال نظرات