۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۴۴۶۱۰۵
در گردهمايي دانشگاهيان دركربلا مطرح شد؛

آرزوي تمام انبيا و ملائك زيارت سيد الشهدا است

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با اشاره به ارزش و فضيلت زيارت امام حسين (ع) گفت: تمام انبيا و ملائك آرزوي زيارت سيد الشهدا را دارند، بنابراین باید در استفاده هرچه بيشتر از اين سفر معنوي تلاش کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پايگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني درگردهمايي دانشگاهيان استان هاي همدان، قزوين و خراسان جنوبي گفت: در روز قيامت تمام انسان ها آرزو مي كنندكه اي كاش جزو زائران امام حسين(ع) بودند تا آن همه عزت و كرامت نصيب شان شود.


نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق ادامه داد: آن قدر زيارت امام حسين(ع) اجر، پاداش و نقش در زندگي دارد كه امام صادق (ع) فرمود، اگر مردم از آن اطلاع داشتند، هر آينه از شوق نفس هايشان بند مي آمد.

وي تصريح كرد: زيارت امام حسين (ع) پاداش و اجر هزار حج عمره مقبوله و هزار شهيد و هزار بنده در راه خدا آزاد كردن دارد. حتي در عرفه ثواب يك ميليون حج بيان شده است، از اين رو همه آرزو دارند كه به زيارت آن حضرت بيايند.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در ادامه خاطر نشان كرد: در روايات داريم نام زائر امام حسين (ع)را در اعلي عليين مي نويسند و اورا در آن مقام عالي قرار مي دهند. حتي زيارت امام حسين (ع) به منزله خداوند در عرش وارد شده است.

وي تاكيد كرد: با توجه به متفاوت بودن سطح معرفي افراد اجر و پاداش ها هم متفاوت خواهد بود و به هركس به اندازه معرفتش اجر و پاداش داده مي شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری گفت: آثار معرفت در اعمال ظاهر مي شود. زائر بايد به آن چه امام حسين (ع) دستورداده و سيره آن حضرت است، باور داشته و عمل كند.

وي با اشاره به اقامه نماز ظهر عاشورا و همچنين نافله حضرت زينب (س) در شب يازدهم محرم گفت: كسي معرفت دارد كه در هر شرايط نماز اول وقت و نافله شب را از روي اخلاص بخواند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در پايان با تاكيد بر اهميت انس با قرآن و عمل به آن ها گفت: امام حسين (ع) در شب عاشورا براي تلاوت قرآن و نماز و نيايش مهلت خواست و حتي در چند مورد سر بريده آن حضرت قرآن تلاوت كرد، ما نيز بايد در همه حالات با قرآن مرتبط باشيم./1330/د102/ی

ارسال نظرات