۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۴۴۶۰۶۱
مدیر شبکه جهانی الاهواز:

انتظار مردم از رسانه ها حق گویی و انقلابی بودن است

مدیر شبکه جهانی الاهواز به نقش رسانه های انقلابی در انقلابی ساختن جامعه اشاره و انتظار مردم از رسانه ها را حق گویی و انقلابی بودن برشمرد.
حجت الاسلام علی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام پیمان علی نژاد، مدیر شبکه جهانی الاهواز، در مرحله سوم طرح ولایت بسیج رسانه، که ظهر امروز در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، در آغاز سخنان خود با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خم نقش رسانه ها در این زمینه را تهیه محتوای فکری مناسب برای جامعه برشمرد و افزود: ارائه طریق و راهنمایی و رساندن انسان به مسیر اصلی و حقیقی دو کارکرد امامت از نگاه مکتب شیعه است.

مدیر شبکه جهانی الاهواز با اشاره به حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» ابراز داشت: «مصباح الهدی» قرار گرفتن امام حسین(ع) همانا ارائه طریق و چراغ هدایت قرار گرفتن و «سفینه النجاه» ایصال انسان به مسیر مطلوب است و این ویژگی علی رغم آن که در سایر اهل بیت(ع) وجود اما در ایشان سریعتر و وسیع تر است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه شیعه در طول تاریخ در مسیر امامت حرکت کرده و فقها به عنوان نواب عام معرفی شده اند، اظهار داشت: فقها و علما تلاش در دعوت مردم به مکتب اهل بیت(ع) و روشنگری و انسان سازی و اسلامی کردن جامعه داشتند که امام راحل(ره) به عنوان قله پرافتخار تاریخ علمای شیعه دنیا را متحول و زندگی و مفهوم جدیدی به دین آن دادند.

حجت الاسلام علی نژاد در ادامه به حضور امام راحل(ره) در صحنه ها و مطرح ساختن تفکر بسیار متعالی ولایت فقیه اشاره و عنوان کرد: ایشان در چنین فضایی جامعه را سوی اسلامی شدن سوق دادند و اسلامی کردن جامعه را منوط به تشکیل حکومت اسلامی برشمردند در حالی که پیش از انقلاب اسلامی مسیر جامعه به سمت دنیاگرایی و غرب بود.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه یادگار امام راحل(ره) در نظام اسلامی و خیمه نظام اسلامی است، ابراز داشت: ولایت فقیه ادامه دهنده راه امامت است و ولی فقیه با روشنگری و ارائه طریق جامعه را برای رسیدن اسلامیت سوق می دهد و امروزه رهبر معظم انقلاب عمر خود را برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی، جهانی شدن تفکر اسلامی و ... وقف کرده اند.

مدیر شبکه جهانی الاهواز به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار گوناگون جامعه و کلیدواژه های مهم در سخنان ایشان اشاره و عنوان کرد: از جمله این کلید واژه ها «دموکراسی» که در این مضمون غربی خدا و دین وجود نداشته و حق با اکثریت است حال آن که در نگاه اسلامی چنین تفکری مردود و غیر ارزشی محسوب می شود و رهبر معظم انقلاب واژه «مردم سالاری دینی» را به جای آن بیان می کنند.

این مقام مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: در فتنه 88 نیز رهبر معظم انقلاب به تبیین این واقعه و کلیدواژه «بصیرت» پرداختند که آن را از همگان خواستار شدند و نیز در سال اخیر در دیدارهای خود بر انقلابی بودن تأکید فراوانی دارند که بسیج رسانه باید این مسیر را دنبال تا همگان تفکر انقلابی داشته باشند.

حجت الاسلام علی نژاد به اصرار رهبر معظم انقلاب بر پاسداشت ارزش های انقلابی اشاره و عنوان کرد: رسانه در جهت گیری فکری جامعه نقش اساسی دارد که در استان چنین فضایی مهیا است و اصحاب رسانه در زمینه خاسته رهبرمعظم انقلاب که همانا نقش رسانه انقلابی برای رسیدن به جامعه انقلابی است، فعالیت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب اسلامی را از جمله معیارهای فرد انقلابی و مجموعه انقلابی در سخنان رهبرمعظم انقلاب دانست و ابراز داشت: مطالعه زندگی نامه امام راحل(ره) یاران نزدیک وی و شهیدان در دنیای مادی امروزی ما را به پایبند بودن در ارزشهای انقلابی سوق می دهد و در غیر این صورت جامعه به سوی تباهی و فساد کسیده خواهد شد.

مدیر شبکه جهانی الاهواز افزود: هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها را از دیگر معیارهای فرد انقلابی و مجموعه انقلابی است که با برنامه ریزی برای رسیدن به آنها تلاش می شود.

این مقام مسؤول به استقلال جامع کشور در همه زمینه ها به ویژه اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی بر پایه استقلال اقتصادی و اقتصاد انقلابی و تحقق آن در اهتمام به توان داخلی و دوری از وابستگی به اقتصاد جهانی است که با تحقق آن کشور مقتدر و مستقل و از فشارها و تحریم ها نخواهد ترسید.

حجت الاسلام علی نژاد با بیان اینکه انقلابی بودن در عدم وابستگی و شعار همراه با عمل است، خاطرنشان کرد: اهالی رسانه باید مسائل مرتبط با مجموعه های تولید داخلی، بنگاه ها و کارگاه های زودبازده را مطرح و مسؤولان مربوطه را بازخواست و در این زمینه فعالیت کنند و رسانه انقلابی با این شاخص ها و تکلیف در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

وی حساسیت و عدم تبعیت از دشمن را دیگر معیار مجموعه های و فرد انقلابی برشمرد و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب ایستادگی در برابر دشمن را جهاد کبیر معرفی کردند و رویارویی و ایستادگی در برابر نظام سلطه را خواستار شدند.

مدیر شبکه جهانی الاهواز تقوای دینی و سیاسی را از دیگر معیارهای فرد و مجموعه انقلابی در سخنان رهبرمعظم انقلاب برشمرد و افزود: این شاخص برای رسانه های امروزی با توجه اینکه فضای مجازی همه را در برگرفته بسیار مهم است و در این زمینه اهالی رسانه با برنامه ریزی به جهت دهی افکار در آن بپردازند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه اصحاب رسانه باید در این معیارها و شاخصهای خود را پیدا کنند، عنوان کرد: ملاک انقلابی قرار گرفتن رسانه ها پذیرفتن این معیارها است که باید آن ها را سرمشق و الگو قرار دهیم و فرد و مجموعه انقلابی برای اقدامات انقلابی خود هزینه پرداخت خواهد کرد.

حجت الاسلام علی نژاد با بیان اینکه هدف رسانه ها باید اصلاح جامعه باشد، افزود: رسانه ها باید به دور از مسائل مادی و بدون در نظر گرفتن جایگاه اجتماعی افراد و وابستگی به صورت آزادانه وظایف خود را انجام دهند و انتظار مردم از رسانه ها حق گویی و انقلابی بودن و بیان ناعدالتی ها است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رسانه ها باید از نظام اسلامی، خدمات و ارزشهای آن دفاع و در عین حال ایرادها و کاستی ها را بیان کنند و ان شاء الله رسانه های استان در عرصه انقلابی همچون دیگر عرصه ها پیشگام شوند.

مدیر شبکه جهانی الاهواز در بخش دیگری از سخنان خود به تبلیغات رسانه ای کشورهای خارجی اشاره و گفت: در این تبلیغات تنها محاسن و اقدامات مثبت نشان داده می شود در حالی که در چنین کشورهایی کاستی ها و محرومیت هایی وجود دارد که به هیچ وجه نشان داده نمی شود.

حجت الاسلام علی نژاد در پایان به ضرورت محرومیت زدایی از استان و تأکیدات فراوان آیت الله موسوی جزایری در این باره دیدار با مسؤولان اشاره و عنوان کرد: مدیران و مسؤولان باید در زمینه خدمت رسانی فعال باشند و رسانه ها نیز در این مسیر گام بردارند./202/9456/ب1

ارسال نظرات