۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۴۶۰۴۵
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از عوامل پیشگیرانه در تربیت نسل جدید

حجت الاسلام موسوی گفت: با نگاه به آمار موجود درمی یابیم نه تنها آزادی بیش از حد این نوع روابط از حرص انسانها نکاسته بلکه هر روز شاهد غرق شدن بیشتر بشر در این منجلاب هستیم بنابراین باید از عوامل پیشگیرانه نسبت به تربیت نسل جدید بهره بریم تا دچار مشکل نشویم.
تربیت دینی

حجت الاسلام سید رضا موسوی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مدرس کشوری جنگ نرم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در تحلیل آسیب­ شناسی نقش رسانه­ ها در روابط ناسالم دختر و پسر اظهار داشت: امروز دیدگاهی به تبلیغ  اباحیگری و ترویج روابط آزاد دختر و پسر از سوی رسانه­ های دنیا می پردازد به گونه ای که گاهی در داخل؛ از سوی جریان نفاق و معاندین انقلاب اسلامی؛ چه در سینما و چه بصورت مکتوب در کتاب و نشریه در قالب رمان و نظریه پردازی­ های علمی و یا از سوی برخی از جریان های نوظهور معنوی(عرفان های کاذب) شاهد آن هستیم.

وی بیان داشت: در اين نوع نگرش و رويكرد ليبراليستی هر گونه ارتباط با جنس مخالف؛ آزاد و بدون مانع است چنانچه بر اساس نتايج تحقيق مؤسسه بين‌المللی خانواده أمن؛ 12 درصد از سايت‌های جهان پورنوگرافی هستند، 420 ميليون صفحه پورنو سالانه به اينترنت اضافه می‌شود و 89 درصد محتوای چت و نرم‌افزارهای تلفن همراه غيراخلاقی است.

حجت الاسلام موسوی افزود: در این تحقیقات دریافتند که بيش از يک ميليارد و دويست ميليون (یعنی 25 درصد کل جستجوها) در گوگل پورنوگرافی است، به جهت شدت آلودگی فضای اينترنت؛ 34 درصد کاربران اينترنت ناخواسته پورنوگرافی را می‌بينند همچنین هر روز دو ميليارد و پانصد ميليون ايميل پورنوگرافی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: طبق این تحقیقات؛ کاربران اينترنت به‌طور متوسط برای نخستین بار در 11 سالگی پورنوگرافی را تجربه می‌کنند و 90 درصد کودکان 8 تا 16 ساله در جهان؛ به‌دور از چشم والدين به سراغ پخش زنده فيلم پورنوگرافی می‌روند همچنین 35 درصد کل دانلودهای اينترنت (برابر با یک ميليارد و پانصد ميليون دانلود در ماه) به دانلود فيلمهای با کيفيت پورنوگرافی مربوط بوده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: نیاز جنسی قوی­ترین و شدیدترین نیاز انسان است که اگر کنترل نشود همه مظاهر اخلاق، معنویت، عقلانیت و آثار فرهنگی و تمدن بشری را نابود می­ کند چنانچه امروز در دنیا و کشورهای غربی شاهد آن هستیم از این روهمه این امور جهت سودجویی از نیاز جنسی انسان، به ویژه نسل جوان صورت می گیرد تا آنان را به لجن بکشانند.

وی عنوان داشت: اینان معتقدند ایجاد هر نوع محدودیت و ممنوعیت در ارتباط میان زن و مرد موجب برانگیختن حساسیت، افزایش التهاب و اشتیاق می‌شود چرا که انسان بر اساس اصل «ألأنسانُ حَریصٌ عَلَی مَا مُنِعَ»، وقتی در موردی با منع و محدودیت مواجه ‌شود نسبت به آن حریص‌تر و کنجکاوتر می‌شود از این رو بهتر است که نحوه‌ ارتباط دو جنس مخالف مانند ارتباط دو جنس موافق باشد.

این مدرس کشوری جنگ نرم در ادامه بیان کرد: متأسفانه گاهی این استدلال مضحک و جاهلانه از سوی برخی از باسوادها! نیز مطرح می شود و جان پاک نسل جوان را با افکار غیرعقلانی و معنویت اسلامی آلوده می سازند در حالی که این نظریه نه با تجربه و واقعیتها و نه با علم همخوانی ندارد.

وی افزود: آیا در دنیای غرب که هر گونه اختلاطی مجاز دانسته شده حرص و آز جنسی کم شده است و روابط نامشروع و بی‌بندوباری‌های اخلاقی رو به کاهش است؟ فیلمها و عکسهای مبتذل رونق خود را از دست داده‌اند؟ سقط جنین‌ها و تولد فرزندان نامشروع مهار شده است؟ آیا بر روابط نامشروع دو جنس مخالف، روابط نامشروع هم‌جنس‌بازی افزوده نشده است؟! گزارشها خلاف این را نشان می‌دهند.

این استاد دانشگاه گفت: اما اینکه می‌گویند: «الإنسانُ حَریْصٌ عَلی مَا مُنِع» مطلب صحیحی است اما انسان به چیزی حرص می‌ورزد که هم از آن منع شود و هم به سوی آن تحریک شود و به اصطلاح تمنای چیزی را در وجود شخص بیدار کنند و آن‌گاه او را ممنوع سازند.

وی در پایان ابراز داشت: با نگاه به آمار موجود در می یابیم نه تنها آزادی بیش از حد این نوع روابط از حرص انسانها نکاسته بلکه هر روز شاهد غرق شدن بیشتر بشر در این منجلاب هستیم بنابراین باید از عوامل پیشگیرانه نسبت به تربیت نسل جدید بهره بریم تا دچار مشکل نشویم و در کنار آن سعی کنیم آگاهی بیشتری نسبت به این مسائل در جامعه ایجاد کنیم تا جوانان ما با واقعیتها آشنا شوند و اگر دچار چنین معضلاتی هستند درمان کنند./302/9703/ب1

ارسال نظرات