۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۴۶۰۲۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

ضرورت توانمندسازی مبلغان برای پیشگیری از فراگیر شدن اعتیاد در جامعه

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اهمیت پیشگیری از فراگیر شدن اعتیاد در جوامع مذهبی و دینی، گفت: توانمندسازی روحانیان و مبلغان دینی برای پیشگیری بسیار مهم است و امیدواریم برگزاری همایشهای تخصصی بتواند نتایج خوبی داشته باشد و به کاهش آمار اعتیاد کمک کند.
حجت الاسلام عباس نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ظهر امروز در نشست تخصصی و آموزش پیشگیری از اعتیاد ویژه روحانیان، مبلغان و هیئات مذهبی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، در این باره گفت: امروزه دشمنان می‌خواهند با نفوذ در بدنه اجتماع و رواج اعتیاد شادابی جامعه را نابود  و آسیبهای اجتماعی فراوانی را به جامعه تحمیل کنند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به اهمیت اینکه تعداد دو میلیون نفر معتاد در استان نگران کننده است، ابراز کرد: این دو میلیون نفر معتاد حداقل یک جامعه آماری ۱۰ میلیون نفری را درگیر خود می‌کند و بسیاری از دستگاه های اجرایی باید وارد کار شوند تا از آسیبها در جامعه کم شود.

عدم گسترش اعتیاد سبب کاهش طلاق و خشونت در جامعه می شود

این کارشناس مسائل فرهنگی در استان قزوین در ادامه افزود: با گسترش اعتیاد شاهد افزایش طلاق، سرقت، خشونت و ده‌ها مشکل دیگر در جامعه هستیم و اگر در این مسیر کارشناسی و علمی حرکت نکنیم کار سخت خواهد شد.

وی ادامه داد: دشمنان در سالهای متمادی برای متوقف کردن اهداف انقلاب اسلامی هر نقشه و توطئه‌ای را عملیاتی کردند تا به ملت ایران آسیب برسانند؛ جنگ تحمیلی، ترور ۱۷ هزار نفر از اقشار مختلف، ترور رئیس جمهور، نخست وزیر، ائمه جمعه و شهدای محراب بزرگترین توطئه آنها تا به امروز بوده است.

تهاجم فرهنگی و جنگ نرم برگرفته از سیاستهای کثیف آمریکا است

این استاد دینی اضافه کرد: وقتی از این همه جنایت نتیجه نگرفتند امروز با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تلاش می‌کنند به باورها آسیب بزنند و با نفوذ فرهنگی در اقتصاد، دین و سیاست ما اختلال ایجاد کنند.

توانمندسازی روحانیان و مبلغان دینی برای پیشگیری و کاهش آمار اعتیاد در استان

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از فراگیر شدن اعتیاد در جوامع مذهبی و دینی بیان کرد: توانمندسازی روحانیان و مبلغان دینی برای پیشگیری بسیار مهم است و امیدواریم برگزاری همایشهای تخصصی بتواند نتایج خوبی داشته باشد و به کاهش آمار اعتیاد کمک کند.

آشنایی هرچه بیشتر روحانیان با مواد اعتیاد آور در استان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه اظهار کرد: روحانیان باید با ریشه و علتهای اعتیاد، انواع مواد مخدر و اعتیاد آور آشنا باشند تا بتوانند دیگران را از مبتلا شدن به آن بازدارند و از ائمه جمعه و جماعات و روحانیان انتظار می‌رود که در منابر حتما در سخنرانی خود به موضوع اعتیاد بپردازند و پیامدهای آن را برای گروه های مختلف بازگو کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ روحانی و مبلغ مذهبی در استان در حال تبلیغ هستند که باید با این پدیده به طور جدی برخورد کنند و رسالت سنگین خود را به خوبی انجام دهند تا از آسیبها پیشگیری شود./202/853/ب1

ارسال نظرات