۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۴۵۶۴۸

درخواست علمای سودان برای لغو ممنوعیت سخنرانی دینی

انجمن علمای سودان دیروز، اول شهریورماه، با برپایی نشستی از وزیر ارشاد و اوقاف این کشور خواست، تصمیم این وزارت‌خانه مبنی بر ممنوعیت ارائه سخنرانی دینی در جلسات وعظ و اماکن عمومی را لغو کند.
علمای سودان

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد عثمان صالح»، رییس انجمن علمای سودان، ضمن اعلام درخواست  علمای سودان برای لغو ممنوعیت سخنرانی دینی، در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: هدف از این درخواست، تحقق سازگاری و توافق بیشتر میان گروه‌های مختلف دینی در این کشور است.

وی در ادامه ضوابط و قوانینی را یادآور می‌شود که بر ضرورت آزادي تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک حق در قانون اساسی سودان تأکید دارد.

به گزارش ایکنا، رییس انجمن علمای سودان تصریح کرد: این انجمن اکنون در صدد برگزاری همایشی بزرگ با همکاری اعضای شورای ملی و فعالیت‌های تبلیغاتی مختلف برای رسیدن به یک فرمول توافقی درباره این موضوع است.

وی افزود: انجمن علمای سودان تصمیم دارد برای روشن‌شدن برخی جنبه‌های مربوط به این تصمیم با وزیر ارشاد دیدار کند و همچنین، از مبلغان و اهل علم برای برگزاری نشست و مشاوره در رابطه با این موضوع نیز دعوت کند.

محمد عثمان صالح در پایان از فضای آزادی در فعالیت‌های تبلیغاتی برای علمای سودان در سراسر این کشور با وجود اختلاف نگرش و دید‌گاه‌هایی که دارند، تمجید کرد./847/ب102/د

ارسال نظرات