۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۴۵۵۳۵
نماینده خبرگان رهبری:

آتش داعش دامن حامیانش را گرفته است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به ناامنی‌های اخیر در کشور ترکیه، گفت: آتش داعش دامن حامیانش را گرفته است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به ائتلاف ایران، روسیه و سوریه در مقابله با گروهک‌های تروریستی تکفیری در منطقه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع ملی و حفظ امنیت پایدار از هیچ تلاش و اقدامی فروگذار نیست.

وی با تأکید بر این‌که ائتلاف علیه داعش و اقدامات ایران و روسیه در مقابله با گروهک‌های تروریستی فعال در منطقه هیچ ارتباطی با مسأله برجام ندارد، گفت: مقامات غربی باید بر سر عقل بیایند و دست از حمایت های آل سعود، آل خلیفه و تروریست ها بردارند و در مورد توافق برجام منطقی عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: اگرچه تولیدکنندگان تسلیحات آمریکا مشتری خوبی در عربستان به دست آورده اند اما در دراز مدت این کشور به لحاظ اقتصادی متضرر می شود، امروز شاهدیم که ترکیه به عنوان یکی از حامیان داعش در منطقه در آتش فتنه تروریست های تکفیری می سوزد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که توانمندی نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران جرأت تحرک به تروریست ها را نداده است، گفت: در حالی که دشمنان در دوران دفاع مقدس از فروش سیم خاردار به ایران سر باز می زدند امروز رژیم اسرائیل از سامانه موشکی و دفاعی ایران اسلامی در هراس است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی نیروهای اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در برخورد با فتنه‌های احتمالی دشمنان، افزود: امنیت از نعمت های ارزشمندی است که در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و به واسطه قدرت دفاعی کشور و ایثار دست اندرکاران حاصل شده است.

وی با محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر در ترکیه، گفت: مقام معظم رهبری پیش از این نیز فرموده بودند که اگر کشورهای مختلف دنیا با تروریست ها مبارزه نکنند، دامن خودشان را خواهد گرفت، البته برخی اختلاف نظرهای ایران و ترکیه بر سر مسائلی چون سوریه نیز در حال مرتفع شدن است.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که سیاست خارجی ایران بر پایه ایجاد صلح و ثبات در منطقه پایه‌گذاری شده است، گفت: ایران اسلامی با هیج کشوری سر جنگ ندارد، اما اگر احساس شود که امنیت ایران تهدید می شود، با کوبنده‌ترین واکنش به مقابله خواهد پرداخت./935/302/ب2

ارسال نظرات