۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۴۵۰۹۱

برگزاری نشست فرهنگی «تمدن ایران و اسلام» در تونس

دومین نشست از سلسله نشست‌های فرهنگی «تمدن ایران و اسلام» سوم شهریورماه جاری در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در تونس برگزار می‌شود.
تونس

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین نشست از سلسله نشست‌های فرهنگی «تمدن ایران و اسلام» با موضوع احیای هویت اسلامی از دیدگاه امام‌خمینی(ره) و شیخ محمد خضر حسین چهار‌شنبه، سوم شهریورماه جاری در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در تونس برگزار می‌شود.

این نشست علمی با سخنرانی محمد اسدی موحد، رایزن فرهنگی ایران در تونس و مصطفی بروجردی، سفیر ایران در تونس آغاز می‌شود و در ادامه، سه تن از اساتید دانشگاه مقاله‌های خود را ارائه و به بحث و گفت‌وگو با حاضران در جلسه می‌پردازند.

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از حیث انتخاب موضوع این نشست مبنی بر احیای هویت اسلامی از دیدگاه امام‌ خمینی(ره) و شیخ محمد خضر حسین، باید گفت که شیخ محمد خضر حسین از علما و اندیشمندان تونسی است که در سال ۱۸۷۳ میلادی در جنوب تونس چشم به جهان گشود و پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه «زیتونه» این کشور به تدریس پرداخت.

وی از مبارزین دوره استعمار فرانسه بود که به دلیل فشار دولت فرانسه به دمشق هجرت کرده و بعد از مدتی به قاهره منتقل شد.

این اندیشمند تونسی، ریاست دانشگاه الازهر را به عهده گرفت و در سال ۱۹۸۱ میلادی در قاهره جان به جان‌آفرین تسلیم كرد. از شیخ محمد خضر حسین بیش از ۲۰ اثر علمی به جای مانده است./982/ب102/د

ارسال نظرات