۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۴۴۹۸۸
نماينده بِعثه رهبري در عراق:

رسالت دانشجويان زائر، انتقال فرهنگ حسيني به دانشگاه است

رسالت دانشجويان زائر به عنوان سفيران حسيني خوشبوكردن فضاي دانشگاهها با عطر فرهنگ حسيني و انتقال درسها و عبرتهاي عاشورا به دانشگاه است.
حجت الاسلام نجفی روحانی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق در گردهمايي دانشجويان زائر بر رعايت آداب ظاهري و باطني زيارت تاكيد كرد.


وي آداب رعايت حدود و جايگاه هر چيز و هركس را برشمرد و افزود: طبق روايات وارده، ادب بهترين ميراث انساني است و كسي كه ادب ندارد دين كاملي نخواهد داشت.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: در رفتارهاي فردي و اجتماعي بايد ادب را رعايت كرد؛ اين كار موجب محبويت مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني اظهار داشت: اهميت آداب زيارت از اصل زيارت مهم تر است، زيرا اگر آداب زيارت رعايت نشود، از فيوضات و معارف آن بي بهره مي گردد و گاهي بي حرمتي به مقام امام معصوم است.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق حضرت ابوالفضل(ع) را مظهر كامل ادب و ولايتمداري خواند و اظهار داشت: ايشان در مقابل ولّي و امام زمان خود كاملا مؤدب و مطيع بود و با عنوان مولا خطاب مي نمود.

وي لازمه زيارت حقيقي را ملاقات امام معصوم با چشم دل دانست و گفت: انساني كه مودب به آداب الهي شود، در قيامت به بهترين شكل محشور مي شود.

نماينده بِعثه مقام معظم رهبري در عراق خاطرنشان ساخت: با ملاقات امام به وسيله چشم دل بايد به امام خويش سلام كرد، همانگونه كه در زيارت نامه هاي مأثوره مانند زيارت جامعه كبيره و زيارت امين الله و زيارت عاشورا وارد شده است.

نماينده بعثه در عراق تاكيد كرد: در زيارت زائر بايد عهد و پيمان با امام (ع) ببندد كه راه او را ادامه دهد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني دانشجويان را اهل دانش و انديشه خواند وگفت: راه و روش اصحاب امام حسين (ع) را بايد مورد تامل قرار داد و براي زندگي خود در عرصه هاي مختلف زندگي از آنها درس گرفت.

وي خاطر نشان كرد: رسالت دانشجويان زائر به عنوان سفيران حسيني، خوشبوكردن فضاي دانشگاهها با عطر فرهنگ حسيني و انتقال درسها و عبرتهاي عاشورا به دانشگاه است.


در اين گردهمايي يكي از دانشجويان در سخناني وظيفه دانشجويان در شرايط كنوني را سنگين توصيف كرد و گفت: امروز در سوريه، عراق و يمن گرفتاريهاي فراواني وجود دارد و ما مسئوليت داريم كه نسبت به مردم اين كشورها بي تفاوت نباشيم.

وي افزود: كربلا پايان نيست؛ شروعي است تا ما به وظيفه بزرگ خود عمل كنيم.

در پايان اين گردهمايي برنامه روايتگري توسط حجت الاسلام والمسلمين هاشمي نسب، راوي بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد./1330/د101/ی

ارسال نظرات