۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۴۴۴۱۴۲
استاد حوزه علمیه بابل:

کرامت افراد نیازمند در جامعه حفظ شود

استاد حوزه علمیه بابل توجه به کرامت انسانها را در نگاه امام رضا(ع) مورد توجه قرار داد و گفت: حفظ کرامت و شخصیت انسانها به ویژه نیازمندان باید از سوی مسؤولان در جامعه اسلامی مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.
عبدالحسین بابایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی، استاد حوزه علمیه بابل یکشنبه شب در مراسم جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) در امیرکلای بابل با گرامیداشت این روز، گفت: امام رضا(ع) تجسم واقعی کرامت است زیرا ائمه اطهار(ع) ضمن اینکه خودشان برخوردار از کرامت بودند، برای کرامت دیگر انسانها ارزش و جایگاه ویژه ای قائل هستند.

وی ادامه داد: انسان برخوردار از کرامت، با بندگی خالصانه الهی و اطاعت از خداوند متعال در مقابل کسی غیر از خداوند متعال سر فرود نمی آورد.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی مازندران یکی از جلوه های کرامت را در قبول تقدیر الهی دانست و خاطرنشان کرد: انسان اگر در مقابل تقدیر الهی برای خود رضایت داشته باشد، دیگر در دام مطامع دنیا نمی افتد و کرامت نفس خود را زیر پا نمی گذارد.

وی دهه کرامت را فرصتی برای شناخت شخصیت حقیقی انسان و جایگاه آن نزد خداوند متعال عنوان کرد و افزود: نباید انسانی به خاطر شان و جایگاه اجتماعی و یا فقر مورد بی مهری قرار بگیرد بلکه از نگاه اسلام و در سیره ائمه اطهار(ع)، معیار ارزش گذاری انسانها بر اساس تقوای الهی است.

حجت الاسلام بابایی با تاکید بر اینکه مسؤولان نیازهای جامعه به ویژه افراد مستعضف را مورد توجه قرار دهند، گفت: مسؤولیت در جامعه اسلامی نباید منجر به تکبر و فخر فروشی شود بلکه مسؤولان باید با مردم کریمانه برخورد و با همه توان برای رفع نیازهای آنان تلاش کنند.

وی بر لزوم توجه پیروان امام رضا(ع) بر پیروی از سبک زندگی رضوی تاکید کرد و اظهار داشت: باید شیعیان و پیروان امام رضا(ع) از رفتارهای آن امام بزرگوار در توجه زیاد به فقرا و همنشینی با نیازمندان و اهتمام بر رفع مشکلات آنها درس بگیرند.

امام جمعه امیرکلا توجه به علم را از دیگر ویژگیهای امام رضا(ع) عنوان کرد و افزود: مناظرات بی نظیر علمی امام رضا(ع) با دیگر مذاهب و گروه های انحرافی، برتری علمی و فقهی امامت شیعه را اثبات کرد.

وی با اشاره به لقب عالم آل محمد برای امام رضا(ع)، گفت: قدرت علمی و فقهی امام رضا(ع) در مقابل مکاتب نوظهور علمی و پاسخ به شبهات به گونه ای بود که توانست آنها را در مقابل ایشان به زانور در بیاورد.

حجت الاسلام بابایی علم و دانش را موجب برتری یک جامعه در مقابل دیگر جوامع عنوان کرد و اظهار داشت: امروز یکی از نیازهای مهم جامعه اسلامی برای قدرت نمایی در مقابل دشمنان و پاسخ به تهدیدات آنها هم در حوزه جنگ نرم و هم حوزه تهدید سخت، گسترش بنیان های علمی در جامعه است./202/1313/ب1

ارسال نظرات