۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۴۳۶۷۴
عضو ارشد حماس:

مشارکت حماس در انتخابات برای جنبش فتح غیرمنتظره نبود

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که تصمیم این جنبش برای مشارکت در انتخابات شهرداری های فلسطین برای جنبش فتح غیر منتظره نبود.
ابو مرزوق

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از اعلام آمادگی حماس برای شرکت در انتخابات فلسطین، موسی ابو مرزوق از مقامات برجسته این جنبش بر روی صفحه شخصی خود در پایگاه ارتباط جمعی توئیتر نوشت که هدف حماس از شرکت در انتخابات خدمت به ملت فلسطین است و این جنبش به دیگر گروه های فلسطینی پیشنهاد ارائه لیست های مشترک انتخاباتی را داده بود.

 

وی افزود: ما با مشارکت در انتخابات جنبش فتح را غافلگیر نکردیم؛ چرا که قبلا هم تعدادی از رهبران جنبش فتح از من در این زمینه سوال کرده بودند و من به آنها گفته بودم که در صورت برگزاری انتخابات سالم و برابری فرصت ها در این انتخابات شرکت خواهیم کرد و در همین راستا، ما پیشنهاد ارائه لیست های مشترک انتخاباتی را دادیم و اگر استقبال می شد، لیست مشترک ارائه می دادیم، اما وقتی استقبال نشد، به عنوان رقیب وارد گود انتخابات می شویم.

 

ابو مرزوق خاطر نشان کرد که با وجود تلاش های برخی طرف ها، اجازه نخواهیم داد اختلافات جنبش حماس با فتح به حد خصومت و دشمنی برسد؛ چرا که تنها دشمن ما رژیم صهیونیستی است و رقابت سیاسی نباید از حد و مرز خودش خارج شود.

 

وی بار دیگر بر مخالفت حماس با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اشکال مختلف تاکید کرد و گفت: این رژیم هرگز به جزیی از منطقه تبدیل نخواهد شد و ما تا آزادسازی اراضی و بازگشت آوارگان به وطن به مقاومت مان ادامه خواهیم داد./847/ب102/د

ارسال نظرات