۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۴۳۴۴۷
استاد اخلاق حوزه علميه اصفهان:

حركت در ميدان رسانه، حركت بر پل صراط و بر لبه تيز شمشير است

استاد اخلاق حوزه علميه اصفهان گفت: حركت در ميدان رسانه، حركت بر روي پل صراط در آخرت و حركت بر لبه تيز شمشير است، بنابراين رسانه ها بايد حُرّيت خود را حفظ كنند و در حوزه تبليغ و تعليم و تربيت، حُرباشند.
حجت الاسلام مهدي گرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام مهدي گرجي امروز در همايش بسيج رسانه در تالار استاد فرشچيان اصفهان، حضور بسيج رسانه در عرصه رسانه هاي كشور را يك اتفاق مبارك خواند و افزود: حضور خالصانه و خستگي ناپذير بسيج در 8  سال جنگ سخت با دشمن و امروز در ميدان جنگ نرم با دشمن قابل تقدير است.

وي افزود: حضور بسيج رسانه و يا رسانه بسيجي، حضور مخلصانه و الگوي بسيجي است كه قرار است بسيج رسانه در كنار رسانه مكتوب، حضوري همراه با اصول و تفكر بسيجي باشد.

به گفته وي، بسيج رسانه و رسانه بسيجي، الگويي از آزادگي و اخلاص، پاكي و قناعت، تقيد به اصول اسلامي و انقلابي است كه در 8 سال دوران دفاع مقدس براي جهانيان بروز و ظهور داشت.

حجت الاسلام گرجي، يادآور شد: بسيج رسانه و رسانه بسيجي در عرصه اطلاع رساني، يك تفكر و سبك خاصي از اطلاع رساني با حضوري بي ريا و بي نام و نشان است كه تلاش مي‌كنند نام بسيجي براي بشريت و جوانان ما الگو باشد.

به گفته وي، تفكر بسيجي در رسانه، بعنوان مشاور مردم و مبلغ و طبيب مردم است و تفكر بسيجي در رسانه تفكر حكيمانه اي است.

اين كارشناس فرهنگي در ادامه با تأكيد بر اينكه ادبيات رسانه اي ما ادبيات رسانه اي نيست، خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات رسانه هاي ما جمع بستن واژه ها است.

حجت الاسلام گرجي موعظه واعظ را پند دلسوانه خواند و تأكيد كرد: واعظ مي تواند عارف و حكيم باشد، اما درعين حال واعظ بايد دلسوز و خيرخواه مردم و جامعه باشد تا پيام و اخبار او در قلوب مردم ماندگار شود.

استاد اخلاق حوزه علميه اصفهان از نقد عالمانه، نقد محترمانه، نقش منصفانه و نقد شجانه به عنوان چهار مولفه در بحث نقد رسانه ها نام برد و اظهار داشت: خبرنگاران بايد خود را يك مربي بدانند و به دنبال تربيت مربي در عرصه رسانه باشند.

وي يادآور شد: تربيت رسانه اي، سبب شكوفا شدن استعدادهاي انسانها است، بنابراين شكوفا شدن با شكوفا كردن متفاوت است چون براي شكوفا شدن نياز به مواد غذايي است تا غنچه اي شكفته شود و براي اينكار رسانه ها بايد با محترمانه نوشتن، زمينه را فراهم كنند.

به گفته وي، در خيلي از خبرها، حتي در خبرهاي سياسي از واژه محترمانه در خبر، استفاده نمي شود.

حجت الاسلام گرجي در ادامه با بيان  اينكه خبرنگاران در خبر نويسي، بذر بپاشند و بذر خوب بپاشند و هنرمندانه از خبرنويسي استفاده كنند، ابراز داشت: دشمن امروز زشت ترين چيزها را به عنوان زيباترين چيزها تبليغ و به خورد نسل جوان مي دهد، اما برعكس قرار بگيرد.

حجت الاسلام گرجي تأكيد كرد: حركت در ميدان رسانه، حركت بر روي پل صراط در آخرت و حركت بر لبه تيز شمشير است، بنابراين رسانه ها بايد حُرّيت خود را حفظ كنند و در حوزه تبليغ و تعليم و تربيت، حُر باشند.

لازم به توضيح است، همايش بسيج رسانه استان اصفهان، ظهر امروز با تقدير و تجليل از خبرنگاران بسيج رسانه استان اصفهان در تالار استاد فرشچيان اصفهان به پايان رسيد./1307/202/ب3

ارسال نظرات