۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۴۳۲۹۷
در اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران؛

دومین همایش تجلیل از روحانیان معمر بابل برگزار شد

دومین همایش تجلیل از روحانیان معمر بابل با حضور مسؤولان و روحانیان استانی و شهرستانی در اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد.
همایش تجلیل از روحانیون معمر بابل همایش تجلیل از روحانیون معمر بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، دومین همایش تجلیل از روحانیان معمر بابل با حضور تعداد زیادی از مسؤولان مازندران و شهرستان بابل و 200 نفر از روحانیان شهرستان در سالن شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در بابل برگزار شد.

در این مراسم که در تجلیل از پیشکسوتان تبلیغ دینی و روحانیان بالای 70 سال شهرستان بابل برگزار شد از تعداد 31روحانی که بیش از پنجاه سال سابقه در امر تبلیغ داشتند، تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام عبدالحسین بابایی، مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی مازندران در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزار رسا، با اشاره به جایگاه تبلیغ دینی در اسلام، گفت: روحانیان طبیان معنوی جامعه هستند و روحانیان معمر و پیشکسوت الگوی روحانیان و مبلغان جوان در حوزه دینی به شمار می آیند.

وی افزود: مازندران دارای روحانیان برجسته و پیشکسوت زیادی است که بیش از نیم قرن از زندگی خود را صرف امر تبلیغ کرده اند و برای امر رسالت در حوزه دینی سختی های زیادی از جمله عبور از مناطق سخت و صعب العبور را به جان خریدند.

امام جمعه امیرکلا با اشاره به تعداد بالای روحانی در شهرستان بابل، اظهار داشت: شهرستان بابل دارای بیشترین روحانی و مبلغ دینی در سطح مازندران است.

حجت الاسلام علی تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی بابل نیز در گفت و گویی جداگانه ضمن بیان جایگاه تبلیغ در اسلام، اظهار داشت: روحانیان جایگاه مهمی در تبیین باورهای دینی و تعمیق این باورها در جامعه دارند.

وی تأکید کرد: سرمایه روحانیت شیعه اعتماد عموم جامعه است و آنان در زمینه تبشیر و انذار در جامعه که همان رسالت امر به معروف و نهی از منکر است، مشکلات زیادی را تحمل کرده اند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان روزآمد کردن امر تبلیغ در حوزه دین، افزود: در کنار بهره گیری از تجربیات تبلیغ دینی باید به موضوع خلاقیت در امر تبلیغ هم توجه ویژه ای داشت.

وی ادامه داد: روحانیان هادیان جامعه به سور نور، تعالی و معنویت هستند و روحانیان جوان باید قدردان تلاش پیشکسوتان در امر تبلیغ باشند./1313/202/ب2

ارسال نظرات