۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۴۲۸۵۶
مدیرکل حج و زیارت مازندران:

سال گذشته 24 هزار نفر از مازندران در اربعین حسینی شرکت کردند

مدیر کل حج و زیارت مازندران با اشاره به تمهیدات لازم برای مشتاقان سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی، گفت: در سال گذشته 24 هزار نفر از مردم مازندران در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کرده اند و امسال این تعداد براساس پیش بینیها افزایش خواهد یافت.
مدیر کل حج مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، مدیرکل حج و زیارت مازندران شب گذشته در نشست مشترک با اعضای ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران در بابل با اشاره به تلاش اعضای این ستاد مردمی، گفت: ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران توسط جمعی از افراد خوشنام، توانمند در حوزه اجرایی اداره می شود که دارای سوابق درخشانی در حوزه مدیریتی در سطح کشور هستند.

 

وی افزود: مراسم بزرگ اربعین حسینی به صورت مردمی اداره می شود و دستگاههای اجرایی در صدد تسهیل و اجرای خدمات زیر ساختی هستند و نگاه ما به بر لزوم حفظ شاکله مردمی این رویداد مهم است.

 

این مسؤول با اشاره به آغاز ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی توسط سازمان حج، خاطرنشان کرد: ستادی با مسؤولیت وزیر کشور و دستگاههای مربوط به حوزه اربعین حسینی تشکیل شده است تا با همه توان و استفاده از تجربیات سال های گذشته خدمات بهتری را به زائران اربعین حسینی ارائه دهند.

 

وی با بیان این مطلب که امسال ویزای عراق در ایام اربعین حسینی حذف نمی شود، تصریح کرد: سه شهر تهران، مشهد و اهواز برای صدور ویزای اربعین در نظر گرفته شده اند و در صورت بروز مشکلی در صدور ویزا و در جهت ایجاد تسهیل در این امر، دفتر کنسولی سفارت عراق در اداره کل حج و زیارت مازندران برای صدور ویزا مستقر  می شود تا برای زائران استان های مازندران و گلستان اقدام به صدور ویزا نماید.

 

ساداتی ضمن تاکید بر اینکه در ثبت نام در سایت سماح برای پیاده روی اربعین حسینی به صورت رایگان است، اظهار داشت: افراد متقاضی ضمن ثبت نام به صورت گروههای 5 تا 40 نفره در سایت سماح، می بایست دفتر مورد نظر خود را از بین 220 دفتر مجاز حج و زیارت مازندران انتخاب نمایند.

 

وی افزود: در سال گذشته 24 هزار نفر از مردم مازندران در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کرده اند و امسال این تعداد براساس پیش بینی ها افزایش خواهد یافت.

 

مدیر کل حج و زیارت مازندران با بیان این مطلب که تمام زائران اربعین می بایست تحت پوشش بیمه حوادث قرار بگیرند، گفت: امسال هیچ گونه وجهی به صورت دستی از زائران اربعین حسینی دریافت نخواهد شد و تمام مبالغ به صورت اینترنتی و در سایت سماح دریافت می گردد.

 

وی ادامه داد: مازندران چهارمین استان کشور در اعزام زائر از سوی سازمان حج و زیارت است و در سال گذشته 34 هزار نفر از مردم استان در ایام غیر اربعین به عتبات عالیات سفر کردند.

 

ساداتی با اشاره به عدم توانایی برخی افراد برای سفر به کربلای معلا، تاکید کرد: توجه و نگاه ما برای ایجاد سفرهای ارزان قیمت و ایجاد زیرساخت و تسهیلاتی برای سفر همه علاقمندان به سفر عتبات عالیات است./1313/202/ب3

ارسال نظرات