۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۴۲۷۳۶
آیت الله مجتهد شبستری:

رسالت رسانه ها مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن در کشور است

امام جمعه تبریز با بیان این که رسالت رسانه ها مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن در کشور است، گفت: خبرنگاران و رسانه ها باید منادی وحدت در کشور و عامل همبستگی اجتماعی باشند و اجازه ندهند دشمن در صفوف محکم و متحد ملت رخنه کند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران، رسانه و مطبوعات وظیفه مهم و حساسی را بر عهده دارند.

 

وی با بیان اینکه پاسداری از ارزش های دینی، ولایت فقیه و خون شهدا و ارزش های انقلاب اسلامی یک مسؤولیت سنگین بر عهده رسانه ها و اهل رسانه است، خاطرنشان کرد: خبرنگاری و فعالیت در عرصه مطبوعات و قلم یک امر حساس، مهم بوده و یک مسؤولیت سنگین و بسیار ارزشمند است.

 

امام جمعه تبریز با تقدیر از فعالیت های خبرنگاران و رسانه های استانی در حوزه دین و ارزش های دینی، تصریح کرد: رسانه ها، مجلات، نشریات و مطبوعات استان باید در مسیر اعتلای ایران و انقلاب اسلامی قلم به دست شوند و اجازه ندهند دشمن با القای شبهات عامل تضعیف دیانت و اعتقادات مردم شوند.

 

وی با تأکید بر حفظ وحدت و همبستگی میان مردم و مسؤولان، ابراز داشت: خبرنگاران و رسانه ها باید منادی وحدت در کشور و عامل همبستگی اجتماعی باشند و اجازه ندهند دشمن در صفوف محکم و متحد ملت رخنه کنند، رسانه های جمعی و مطبوعات یک وظیفه اساسی در این باره دارند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر امید آفرینی در فضای کشور، خاطرنشان کرد: ارائه مشکلات مردم و پیگیری نیازهای مردمی در جامعه از مهمترین رسالتهای رسانه ای کشور است، توجه به مردم سالاری دینی و انعکاس مشکلات اجتماعی از مهمترین محور های رسانه ای است.

 

وی با تأکید بر ضرورت پوشش اخباری دینی و مذهبی، بیان داشت: پوشش خبرهای دینی و مذهبی به ویژه با وجود نفوذ فرهنگی و اعتقادی در شرایطی که دشمنان انقلاب و اسلام می خواهند مردم را از مذهب و نظام جدا کنند بسیار تأثیرگذار و اساسی است.

 

آیت الله شبستری توجه به ارزش ها و خبرهای دینی را رویکرد اساسی رسانه ها در کشور اسلامی خواند و اظهار داشت: توجه به آموزه های اسلامی از سوی رسانه های کشور، مردم و اعتقادات دینی اجتماعی را از انحرافات و مسائلی که بیگانگان در نظر دارند دور نگه می دارد./854/202/ب2

ارسال نظرات