۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۴۲۶۵۶
وزیر کشور:

احیای ارزشهای اخلاقی و مطالبه حقوق مردم از مسؤولان، وظیفه خبرنگاران است

وزیر کشور گفت: احیای ارزشهای اخلاقی، مطالبه حق مردم و فعال کردن مسؤولان برای احقاق حق مردم از مسؤولیتهای خبرنگاران است.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در مجموعه شقایق برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار، گفت: آنچه امروز به عنوان خبر و اطلاع رسانی مطرح است نقش مهمی در امور مختلف همچون قضاوت، داوری جامعه، هدایت افکار عمومی و مسؤولان دارد هرچه ما بتوایم این تاثیرگذاری را افزایش دهیم رسالت خود را بهتر انجام دادیم.

وزیر کشور با بیان اینکه با افزایش امکانات سرعت خبر نیز افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: دو دسته ابزار فیزیکی و محتوایی در خبر اهمیت دارد، که در بخش محتوا ما به عنوان خبرنگار جمهوری اسلامی باید حقیقت‌گرا باشیم، هرچه در حوزه حقیقت یابی و نشر و گسترش حقیقت فعال و کوشا باشیم اثرگذاری ما بیشتر خواهد بود چرا که انسان به صورت فطری دنبال حقیقت است.

وی افزود: هر چه از حقیقت‌گرایی فاصله بگیریم در زمینه احساسات برانگیخته شده شاید بتوانیم به صورت کمی تعدادی را حامی خود کنیم اما پایدار نخواهند بود.

رحمانی فضلی با اشاره به عوامل موفقیت خبرنگاران و خبرگزاریها، بیان  داشت: مهمترین عنصر خبرنگاری اعتماد مخاطبان است که در درازمدت شکل می‌گیرد.

وزیر کشور گفت: احیای ارزشهای اخلاقی، مطالبه حق مردم و فعال کردن مسؤولان برای احقاق حق مردم از مسؤولیتهای خبرنگاران است.

وی ابراز کرد: همیشه تاکید من بر این بوده است که ما باید به دنبال جلب اعتماد مردم باشیم.

وضعیت کشور با اشاره به اینکه امروز ما در شرایط خاصی قرار داریم، عنوان کرد: امروز شرایط کنونی ما خاص و ویژه است درباره امیدی که در جامعه ایجاد شده باید بتوانیم پاسخ مثبت پایدار و مستمر دهیم ما باید بین امید و دغدغه به گونه ای حرکت کنیم که جامعه را معطوف به امید کنیم چراکه امید انگیزه داده و می‌تواند حرکت داده و مشارکت ساز باشد.

رحمانی فضلی افزود: اگر ما حرکت خود را صرفا به سوی دغدغه‌مندی مردم ببریم سبب یاس مردم خواهد شد بنابراین باید از این عمل پرهیز کنیم.

وزیر کشور عنوان کرد: امروز جامعه ما در شرایط امنیت و ثبات به سر می برد همه در آن سهم دارند، با همه ناامنیها در کشورهای اطراف ما شرایطی را ایجاد کردیم که سبب جذب سرمایه‌ کشورهای دیگر شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه اجتماعی وحدت خوبی در جامعه داریم با توجه به تکثر و تنوع قومی، نژادی، مذهبی اما جامعه با تحمل و درایت دارد این حوزه را اداره می‌کند جامعه به درجه‌ای از هوشمندی و عقلانیت رسیده است که خود می‌داند که چگونه رفتار کند.

رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: امروز با درایتهای رهبری در عرصه سیاسی موفقیتهای خوبی داشتیم، امروز همه ما تلاش می‌کنیم که ایرانی قوی و توانمند در عرصه جهانی نمایش داده شود./201/807/ب1

ارسال نظرات