۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۴۲۵۵۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

رسانه ها عامل وحدت و توسعه کشور باشند

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: قلم ها و بیان ها باید عامل وحدت در جامعه باشند و حقیقت را بیان کرده و از ایجاد فضای بلبشوی اجتماعی، تفرقه و پراکندگی و مختل کردن زندگی مردم و نشر اکاذیب و شایعه پراکنی در جامعه بپرهیزند.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاری شغلی حساس و تأثیرگذار در جامعه است و خبرنگار دارای مسؤولیت سنگین و مهمی است.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دیپلمات های شهید ایران و خبرنگار شهید صارمی در افغانستان که به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسیدند، افزود: این روز در جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز خبرنگار نامگذاری گردیده است تا یادآور اهمیت خبرنگاری، سختی ها و تعهد این قشر باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسأله خبرنگاری و قلم به دست بودن دارای مسؤولیت سنگینی است، ابراز داشت: بیان و قلم انسان باید برای رضای الهی بچرخد و فردی که قلم فرسایی می کند و یا صاحب تریبون است باید در راه خدا و در راه رضای الهی گام بردارد.

 

وی با تأکید بر صیانت از وحدت ملی، تصریح کرد: قلم ها و بیان ها باید عامل وحدت در جامعه باشند و حقیقت را بیان کرده و از ایجاد فضای بلبشوی اجتماعی، تفرقه و پراکندگی و مختل کردن زندگی مردم و نشر اکاذیب و شایعه پراکنی در جامعه بپرهیزند و فضای جامعه را در یک فضای آرام پیش ببرند.

 

امام جمعه اهر با تأکید بر رعایت قانون و قانونمداری، خاطرنشان کرد: اهل مطبوعات که دارای خدمات ارزنده و با ارزشی هستند باید طبق قانون و مقررات در چارچوب نظام جمهوری اسلامی فعالیت کرده و در همه حال خدا را در نظر داشته باشند و در جهت رضایت الهی حرکت کنند تا بتوانند مثمر ثمر قرار بگیرند.

 

وی با اشاره به تأثیرگذاری عمیق رسانه در سطح جامعه، تصریح کرد: یک خبرنگار و رسانه با صداقت می‌تواند با کشف حقایق و روایت امینانه وقایع و کاستی‌ها و دستاوردها، با انتقال درست مشکلات مردم به مسؤولان و امیدآفرینی با نقل صحیح تلاش‌ها و موفقیت‌ها مهمترین عامل در حل مشکلات بخش‌های مختلف جامعه باشد.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه خبرنگار و رسانه در کشور ما می تواند با ایفای نقش خود انقلاب و ارزش های انقلابی را ترویج دهد، ابراز داشت: امروز که با تهاجم همه جانبه دشمن در ضربه به انقلاب اسلامی و ارزش های دینی مواجه هستیم رسانه می تواند نقشی بی بدیل ایفاء کند.

 

وی با بیان اینکه خبرگزاری رسا به عنوان یک خبرگزاری دینی و اعتقادی نقشی مؤثر را در عرصه فرهنگی می تواند ایفاء کند، خاطرنشان کرد: خبرگزاری رسا و اقدامات ارزشمند آن در استان قابل تقدیر و تمجید است، این خبرگزاری توانسته است خدمات ارزنده ای را در حوزه دین ایفاء کند./854/302/ب2

ارسال نظرات